English

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور

طرح تضمین کیفیت برای محصولات صادراتی/ ۲۸ هزار آزمایش در حوزه بیماری طیور صورت گرفته است

مسعود هاشم زاده گفت:اجرای طرح تضمین کیفیت تولید برای صادرات محصولات دامی به کشور روسیه از سال آینده به طور جدیدی عملیاتی می شود.

طرح تضمین کیفیت برای محصولات صادراتی/ 28 هزار آزمایش در حوزه بیماری طیور صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ارتقا کیفیت محصول و تضمین فرآورده های خام مسئولیت اش بر عهده دامپزشکی است گفت:از اقدامات مهمی که از سال 96  سازمان دامپزشکی به صورت جدیدی اقدام می کند طرح تضمین کیفیت تولید می باشد که امسال به صورت پایلوت در چند کارخانه این طرح اجرا شده است.

مسعود هاشم زاده توضیح داد: در این طرح که مجلس و سازمان دامپزشکی پیگیر هستند، تولید کننده نسبت به تولید کالای خودش  بایستی گواهی تضمین بدهد و باید کارخانجات لبنی تولیدات خود را ارزیابی کنند.

 به گفته این مسوول در این طرح 9 کارخانه ارزیابی شدند که تنها 4 کارخانه مورد تایید قرار گرفتند تا محصولات لبنی خود را به روسیه صادر کنند همچنین با حضور مسئولان فدراسیون دامپزشکی روسیه در ایران، در ابتدا سلامت و کد IR را باید کارخانه ها دریافت  کرده‌ باشند.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه متاسفانه کارخانه ها قبلا محصولات خود را ارزیابی نمی کردند، افزود: قبلا کارخانه ها کار خود را کنترل می کردند اما در این طرح هر کارخانه ای تولیدات خودشان را هم تضمین می کند.

وی تاکید کرد: طرح پایش شیر، عسل، تخم‌مرغ و گوشت مرغ نسبت به باقی‌مانده دارویی و سموم در حال انجام است و نتایج آن سال آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع سازمان‌های دامپزشکی با اشاره به اینکه  از ابتدای امسال 14 هزار تست در حوزه تب برفکی دام سبک انجام شده است ،خبرداد: در 9 ماهه سال 95 تعداد 87 هزار آزمایش در حوزه کنترل باقی‌مانده دارو، سموم و مواد بیولوژیک روی مواد خام دامی و موارد وارداتی یا صادراتی انجام شده است.

به گفته حبیبی همچنین از انجام 28 هزار آزمایش در حوزه طیور از موارد مشکوک به ویژه آنفلوانزای پرندگان نمونه‌برداری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه