English

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج؛

استان تهران ۴۰ درصد مازاد تولید گوشت قرمز دارد/ قیمت گوشت قرمز به ۳۰ هزار تومان می رسد

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران با اشاره به اینکه ایجاد شبکه توزیعی مناسب بازار دلالی را حذف می کند، گفت:لاشه بره خریداری شده از استان ها کیلویی 12 هزار و 800 تومان است.

 استان تهران 40 درصد مازاد تولید گوشت قرمز دارد/ قیمت گوشت قرمز به 30 هزار تومان می رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران با بیان اینکه از دیروز (23 بهمن ماه) در تهران گوشت گوسفندی تولید داخل توزیع شده است، گفت: روزانه در تهران 2 هزار راس لاشه بره از استان های آذربایجان غربی و شرقی ، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، شیراز و لرستان با قیمت 12 هزار و 800 تومان به پایتخت تزریق می شود.

منصور پوریان توضیح داد:در برنامه ریزی های صورت گرفته 1 میلیون راس لاشه گوشت بره خریداری شده است و هم اکنون در حال توزیع آن هستیم و اولین بارهای تخلیه شده در منطقه تهرانپارس تهران می باشد.

به گفته این مسئول این برنامه ریزی با شرکت پشتیبانی امور دام صورت گرفته شده است و این اتفاق سبب می شود قیمت گوشت در سطح خرده فروشی به 35 تا 36 هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه امید داریم حباب قیمتی که در بازار گوشت وجود دارد به زودی شکسته شود افزود:توزیع گسترده گوشت داخلی در سطح تهران و هم گوشت وارداتی می تواند تاثیر گذار بر روی نرخ گوشت قرمز شود.

 شایان ذکر است  تا هفته گذشته دربرخی مناطق تهران نرخ گوشت قرمز به کیلویی 48 هزار تومان هم رسیده بوده است.

پوریان با اشاره به اینکه شاید گوشت قرمزی که در تهران وجود دارد 40 درصد بیش از نیاز مصرفی تهران است، تصریح کرد:در سردخانه های تهران گوشت قرمز بیش از حد موجود است ولی در حال حاضر برنامه ای که ما در نظر داریم توزیع گوشت گرم در سطح شهر است.

نرخ گوشت قرمز شب عید مناسب می شود

وی به نرخ گوشت قرمز در آستانه شب عید اشاره کرد و گفت:وضیعت توزیع گوشت قرمز برای شب عید مناسب است  و از دیروز توزیع انجام شده تا شب عید مشکلی نداشته باشیم و از طرفی شبکه توزیعی که وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کرده است باعث شده زنجیره تامین  گوشت قرمز فراهم شود، چرا که قبلا این زنجیره وجود نداشت.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران ادامه داد: با ایجاد شبکه توزیعی مناسب بازار دلالی حذف می شود و از طرفی از تولید به توزیع، از توزیع به مصرف خواهیم داشت با این اقدام نرخ گوشت تا آخر هفته خودش را نشان می دهد و بازار از آن نابه سامانی در می آید.

پوریان گفت: با این اقدام قیمت گوشت مصرفی  به 30 هزار تومان می رسد چرا که قیمتی که ما به شبکه توزیع می دهیم کیلویی 28 هزار و 500 است.

وی همچنین اظهار کرد: فردا در تهران 2 سردخانه در محدوده ملاصدرا، کمیل و بهمن لاشه گوشت بره توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه