English

کشف ۱۳ میدان گازی و نفتی جدید در دولت یازدهم

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از کشف ۹ میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی جدید در دولت یازدهم خبر داد، گفت: میزان نفت درجای این میادین ۶.۵ میلیارد بشکه و گاز درجای آنها ۶۲.۵ تریلیون فوت مکعب است.

کشف ۱۳ میدان گازی و نفتی جدید در دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری موج، سید صالح هندی در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان این‌که برخی از میادین کشف شده کوچک بودند، اظهار کرد: از کل میادینی که کشف شد نام و اطلاعات پنج میدان معرفی می‌شود. یکی از این میادین میدان گازی پازن نام دارد که در سال ۱۳۹۴ کشف شد و به نتیجه رسید. این میدان در جنوب استان فارس ۱۷۰ کیلومتری جنوب شیراز، ۶۵ کیلومتری شمال عسلویه و در شمال شهرستان جم قرار دارد. حجم درجای گاز این میدان ۱۹.۵ (TCF) تریلیون فوت مکعب  بوده و ۴۳۶ میلیون بشکه میعانات گازی دارد.

وی ادامه داد: میدان گازی دیگر میدان گازی خارتنگ نام دارد که این میدان در استان بوشهر ۱۲۰ کیلومتری شرق بوشهر، ۶۰ کیلومتری شرق خورموج واقع شده که حفاری آن در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید. حجم درجای ذخیره گاز این میدان ۱۶.۴ TCF و میزان میعانات گازی آن ۲۶۱ میلیون بشکه برآورد شده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با بیان این‌که نام میدان گازی جدید دیگر چارگ نام دارد در مورد اطلاعات این میدان توضیح داد: میدان گازی چارگ در استان هرمزگان ۲۲۰ کیلومتری برق بندرعباس، ۸۰ کیلومتری بندر لنگه و در شمال بندر چارگ قرار دارد. این میدان در اواخر سال ۱۳۹۳ حفاری شد و در اوایل سال ۱۳۹۵ حفاری آن به اتمام رسید. حجم درجای ذخیره گاز این میدان ۱۷.۴ TCF و میعانات گازی آن ۱۷۴ میلیون بشکه برآورد شده است.

صالح هندی در مورد میدان‌های جدید نفتی، اظهار کرد: یکی از میادین نفتی جدید یادمان نام دارد که جزو میادین مرزی است اما مشترک نیست و در دشت آبادان قرار دارد. این میدان یک تله چینه‌ای است که در ۶۵ کیلومتری غرب اهواز، ۲۲ کیلومتری جنوب غرب هویزه و در دشت آبادان واقع شده است. این میدان ۸.۲ میلیارد بشکه نفت درجا دارد.

وی ادامه داد: میدان نفتی دیگر میدان نفتی سپهر نام دارد که این میدان هم در دشت آبادان واقع شده و در ۶۵ کیلومتری اهواز، ۳۶ کیلومتری غرب هویزه قرار گرفته است. این میدان در سال ۱۳۹۴ کشف شد و جزو تله‌های چینه‌ای است. مجموع نفت درجای این میدان ۲.۱۹۱ میلیارد بشکه برآورد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی