English

توافق حقوق کارگران مجارستانی با آئودی

واحد مجارستانی خودروساز آلمانی آئودی با اتحادیه کارگران محلی درباره افزایش دستمزد در دو سال آینده به توافق رسید.

توافق حقوق کارگران مجارستانی با آئودی

به گزارش خبرگزاری موج، تولید و صادرات خودرو از سوی خودروسازان خارجی، یک عامل کلیدی در رشد اقتصادی مجارستان شمرده می شود که کارگران ماهر آن حقوق کمتری نسبت به همتایانشان در اروپای غربی دریافت می کنند.

آئودی یکی از بزرگترین صادرکنندگان و پردرآمدترین شرکتهای حاضر در مجارستان است. این خودروساز حقوق کارگران مجارستانی خود را از ژانویه امسال به میزان ۱۰۳ دلار و از آغاز سال آینده ۱۰۳ دلار دیگر افزایش می دهد و مزایای دیگر را هم افزایش خواهد داد.

طبق آمار رسمی، مجارستانی‌ها در فاصله ژانویه تا نوامبر ۹۰۰ دلار در ماه درآمد داشتند که در مقایسه با متوسط حقوق ماهانه ۳۶۱۲ یورو (۳۸۳۸ دلار) در سال ۲۰۱۵ در آلمان بسیار کمتر بود.

آئودی ۱۱ هزار و ۶۳۱ نیروی کار در یک کارخانه بزرگ در شهر گیور بکار گرفته است. این کارخانه سال گذشته ۱.۹۲ میلیون موتور و حدود ۱۲۳ هزار خودرو تولید کرد.

این خودروساز سال گذشته یک پاداش وفاداری برای کارکنان مجارستانی خود معرفی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کمبود نیروی کار افزایش حقوق در مجارستان را در پی داشته است. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که با انتخابات در اوایل سال ۲۰۱۸ روبروست، با کارفرمایان توافق کرده که حداقل حقوق به میزان ۱۵ درصد در سال جاری و هشت درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کند، در حالیکه مالیات بر حقوق کاهش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه