English

نعمت‌زاده:

سایپا، هپکو را تکمیل می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات هپکو خاص و پیچیده است، گفت: مقرر شده ساپیا سریعا این شرکت را تکمیل کند و در اوایل سال آینده شاهد آغاز فرآیند تولید آن باشیم.

 سایپا، هپکو را تکمیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا نعمت‌زاده طی سفر خود به استان مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری مرکزی اظهار کرد: امید است با تلاش دست‌اندرکاران شاهد افتتاحیه‌های متعدد در صنایع ملی و صنایع کوچک و متوسط باشیم.

وی ارزیابی خود از پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی را مثبت دانست و تصریح کرد: استاندار مرکزی با تلاش‌های شبانه‌روزی خود پیگیر مسائل و مشکلات استان است و مخصوصا نسبت به مسئله شرکت هپکو دغدغه بسیار دارد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه مسئله هپکو در وزارت صنعت در حال پیگیری است، گفت: مشکلات هپکو خاص و پیچیده است و در رابطه با این شرکت طی جلسه‌ای ویژه گزارشی به دولت ارائه شده که امید است با آخرین مزایده‌ای که در سازمان خصوصی سازی اتفاق افتاده، گروهی که اهلیت دارند مدیریت و مالکیت این شرکت را در دست گیرند.

وی اظهار کرد: این واحد صنعتی بسیار نمونه و دارای فعالیت خوبی بود اما طی چند ماه اخیر بی‌توجهی مالکان سبب رهاسازی آن شده است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

نعمت‌زاده گفت: مقرر شد که ساپیا سریعا این شرکت را تکمیل کند و در اوایل سال آینده شاهد آغاز فرآیند تولید آن باشیم و به عنوان یکی از واحدهای تولیدی خوب استان به فعالیت بپردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد پتروشیمی خمین نیز گفت: این موضوع نیز در دست پیگیری است و مصوبه شهرک نیز در هیات دولت است که به زودی به تصویب خواهد رسید. خمین از لحاظ اشتغال نیاز به مساعدت بیشتر دارد و با راه‌اندازی این دو واحد بزرگ شرایط شهرستان متفاوت خواهد شد.

نعمت‌زاده بیان کرد: در مورد واحد نساجی این شهرستان که سال‌هاست متوقف شده است با بانک صنعت و معدن رایزنی‌ صورت گرفته و امید است هرچه سریع‌تر با واگذاری به بخش خصوصی نسبت به نوسازی و سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی آن اقدام شود.

وی گفت: سیستم نظارت بر پرداخت تسهیلات با کمک خود شما فعال شده و برای اولین بار این مهم در نظام تسهیلات دهی انجام شده است. تاکنون در سطح کشور حدود 1700 فقره نظارت و بازدید از نزدیک صورت گرفته است.

وزیر صنعت ادامه داد: در این مدت کوتاه تا روز گذشته تنها در واحدهای نظارت شده برای نزدیک به 3900 نفر اشتغال جدید ایجاد شده است و شاید تا به امروز نزدیک به 300 واحد افزایش تولید داشته‌اند که البته تبدیل نقدینگی به تولید زمانبر است.

نعمت زاده بیان کرد: در حال حاضر نظام نظارتی را اعمال می‌کنیم تا منابع مالی به واقع در جهت افزایش تولید و اشتغال و صادرات هزینه شود و امید است بانک‌ها این مهم را در ارائه تسهیلات ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: یک گزارش نظارتی به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه شده است، چراکه این حساسیت وجود دارد که منابع مالی در کجا هزینه شده است. همه ما باید نسبت به این مهم حساس باشیم.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید اختلافات جزئی باعث جدایی‌ها شود، افزود: رمز پیروزی انقلاب وجود رهبر انقلاب، حضور مردم در صحنه و وحدت کلمه بود که امید است همچنان این وحدت را در کشور حفظ کنیم. انقلاب اسلامی ثمره از خود گذشتگی بسیجیان و حضور حماسه‌آفرینانه مردم در صحنه‌ها بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قبل از حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از ایرالکو بازدید کرد و پس از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به مجتمع حوزوی خاتم الانبیا رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی