English

مدیرعامل سازمان بنادر کشور:

۸۰ درصد کالاهای اساسی از بندر امام(ره) وارد می‌شود

مدیر عامل سازمان بنادر با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) یکی ازسه بندر بسیار مهم کشور در خلیج‌فارس است، گفت: در حال حاضرحدود ۸۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از بندر امام وارد می‌شود.

۸۰ درصد کالاهای اساسی از بندر امام(ره) وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صادرات کالا هم به دلیل نزدیکی به مرکز کشور، ارتباط با شبکه ریلی و وجود خورموسی که موجب استقرار اسکله‌ها شده است از بندر امام خمینی انجام می‌شود.

 وی افزود: عملکرد بنادر تجاری کشور حدود ۱۴۰ میلیون تن در سال است و ۸۰‌ درصد از این میزان مربوط به دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و بندر امام خمینی(ره) در خوزستان است.

 سعیدنژاد تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه ای که به عنوان سیاست کلی در سازمان بنادر و در راستای سیاست عمومی دولت اتخاذ شده، جذب سرمایه‌گذاری است که خوشبختانه در بندر امام خمینی (ره) شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: در مجموعه بنادر کشور تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که ارزش ارزی این سرمایه‌گذاری قابل توجه است.

وی با بیان این‌که در این بندر تا سال گذشته ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است،   افزود: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره) در سال‌جاری، ۳۸۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بنادر بیان کرد: حدود ۸ هزار نفر در این بندر مشغول هستند که یک هزار و ۳۰۰ نفر شاغلان مرتبط با سازمان بنادر و ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بندر مشغول به فعالیت هستند.

 سعیدنژاد گفت: بر اساس مصوبه قانونی، طرح بندر امام خمینی(ره) و منطقه ویژه آن ۱۱ هزار هکتار است و هم اکنون در حال بهره‌برداری از یک هزار و ۳۰۰ هکتار آن هستیم و مابقی از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر و احیای اراضی انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: هر سه طرح ایجاد سیلو در بندر امام خمینی (ره) فراخوان عمومی شده‌اند و سرمایه گذاران زیادی از این سه طرح استقبال کرده‌اند اما مشکل اصلی در اجرای این طرح‌ها کمبود زمین‌ برای واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: یکی از موفق ترین مناطق ویژه اقتصادی در بنادر شکل گرفته است که دلیل آن دسترسی به دریا و کاهش هزینه‌های حمل و نقل است از این رو تقاضا داریم کمک شود تا طرح‌های مصوب در این بندر و دیگر بنادر کشور اجرایی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی