English

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افتتاح ماشین ریخته گری شماره ۵ در فولاد مبارکه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه گفت: افزایش تولید فولاد خام در فولاد مبارکه از 5.4 به 7.2 میلیون تن در دورانی اتفاق افتاده است که کشور در تحریم به سر می برد.

افتتاح ماشین ریخته گری شماره 5 در فولاد مبارکه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه توسعه صنعت در کشور باید هرچه سریعتر محقق گردد، گفت: در بخش صنعت فولاد و صنایع پائین دستی آن هدف این است که ظرف 6 تا 7 سال آینده به 50 میلیون تن فولاد خام برسیم.
وی افزود: در زمینه ورق در دنیا بازار خوبی پیش روی تولیدکنندگان کشور ما قرار دارد این جای بسی خوشحالی است که اعلام کنیم در بازدیدی که از یک شرکت ژاپنی در تایلند داشتیم به وضوح دیدیم که از ورق های شرکت فولاد مبارکه در این کارخانه استفاده می‌‌شود. همچنین در جریان نشستی که با یک گروه قطعه ساز خودرو داشتیم، آنها نیز آشنایی و رضایت کامل از ورقهای فولاد مبارکه داشتند که این نیز برای ما باعث افتخار است.
وی خاطرنشان کرد: کشور ما در آینده با تولید 25 میلیون تن انواع ورق مطمئناً در جهان حرفی برای گفتن خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:اگر بتوانیم سنگ‌‌آهن بیشتری تولید کنیم مسلماً می‌‌توانیم فراتر از میزان فعلی تولید کنیم. به خاطر داشته باشیم به جای این که انرژی و مواد معدنی خام صادر کنیم بهتر است این ظرفیت‌‌های بالقوه را به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم این رویکرد یقیناً در راستای سیاستهای مقام معظم رهبری است.
ایشان افزود: افتتاح ماشین ریخته گری شماره 5 در فولاد مبارکه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است که با تکیه بر توانمندی داخلی به مورد اجرا درآمد. در اصفهان و کل کشور ما توانایی بسیار خوبی برای ساخت قطعات و تجهیزات و مجموعه های صنعتی داریم، ان شاءاله روزی برسد که ما کل خط تولید فولاد را از ابتدا تا انتها در داخل تولید کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح نمود: ما سرمایه گذاران خارجی را مجاب کردیم به جای این که ماشین آلات به ما بفروشند، در کشور ما سرمایه‌‌گذاری اقتصادی داشته باشند در این راستا ما امیدواریم نه تنها بتوانیم فولاد کشورمان را صادرکنیم بلکه طراحی و احداث کارخانه فولاد را در خارج از کشور دنبال نمائیم. این توانمندی نزد متخصصان این شرکت وجود دارد که اجرای پروژه‌‌ها در خارج از مرزهای ایران را در دست گیرند. بنابراین فضای مناسبی برای جوان‌های تحصیل کرده ما فراهم شده است نباید به آنچه که هستیم و داریم راضی باشیم. توان کشور و ظرفیت کشور ما بالاخص در بخش نیروی انسانی بسیار بالا است. اصفهان باید برای توسعه صنعتی کشور موتور محرک باشد همان طور که تاکنون بوده است.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد: از دکتر سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان که از مدیران مجرب، موفق و با صلاحیت صنعت فولاد کشورند و سکان شرکت فولاد مبارکه را با موفقیت در دست گرفته است و در بخش مسئولیت های اجتماعی شرکت نیز به خوبی ایفای نقش می‌‌نمایند تشکر و قدردانی می‌‌نماییم. امیدواریم با همیاری همکاران ایشان و با وحدت و انسجامی که در این مجموعه سراغ داریم در آینده نیز شاهد پیشرفتهای بیشتری دراین شرکت باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه