English

قدردانی از اقدامات خیرخواهانه شرکت فولاد مبارکه

همزمان با ایام گرامیداشت روز جهانی داوطلب، با برگزاری آئینی و با حضور فرماندار، رؤسای شوراهای اسلامی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، جمعی از خیران و داوطلبان شهرستان مبارکه، معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، مدیر روابط عمومی و رئیس ارتباطات منطقه‌ای فولاد مبارکه از اقدامات خیرخواهانه شرکت فولاد مبارکه با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

قدردانی از اقدامات خیرخواهانه شرکت فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، همایش که در محل هلال ‌احمر شهرستان مبارکه برگزار شد، ذاکری، فرماندار شهرستان مبارکه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حادثه دیدگان زلزله بم بر اهمیت کار امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر تأکید کرد و گفت: آمادگی هنگام بلاهای طبیعی یکی از ضروریات جامعه‌ امروزی است، به ‌ویژه اینکه شهرستان اصفهان، مبارکه و شهرضا بر روی گسل‌های زلزله‌خیز قرار گرفته‌اند.

وی از وجود صنایع بزرگ از جمله فولاد مبارکه، رودخانه زاینده‌رود عبور چندین خط لوله گاز و دکل‌های فشارقوی در منطقه مبارکه به‌عنوان مکان‌های استراتژیکی که استان را به داشتن آمادگی بالا برای مواجه‌شدن با بلایای طبیعی ملزم می‌کند، یادکرد و اظهار کرد: به این منظور داوطلبی و حضور همه‌جانبه برادران و خواهران در هلال‌احمر از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار شهرستان مبارکه خاطرنشان کرد: کسانی که در کنار سایر همکاران هلال‌احمر نسبت به امر امدادرسانی و اقدامات خیرخواهانه همت می‌گمارند، به معنی واقعی درک درستی از موضوعات بحران، حادثه و مسئله امداد دارند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات خیرخواهانه فولاد مبارکه به‌ویژه در احداث پایگاه امداد و نجات سه‌راهی مبارکه گفت: به‌ حق این پایگاه یکی از پایگاه‌های امداد و نجات بسیار ارزشمند در جاده‌های ایران است، چراکه ازنظر موقعیت جغرافیایی در جای بسیار مناسبی تدارک دیده ‌شده است و می‌تواند از اسفندماه سال جاری هم‌زمان با آغاز مسافرت‌های نوروزی به همه مسافرین داخلی و حتی گردشگران خارجی که احتمالاً نیازمند امداد و نجات خواهند شد، کمک‌رسانی کند.

پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر سه‌راهی مبارکه یکی از نمونه‌های بارز همکاری شرکت فولاد مبارکه با هلال‌احمر

در ادامه این همایش غلامرضا ابوطالبی رئیس جمعیت هلال‌احمر مبارکه بیان کرد: با توجه به اینکه ماهیت هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور از ابتدای شکل‌گیری به‌صورت داوطلبانه پایه‌ریزی شده است، در شهرستان مبارکه نیز بخش بسیاری از این اقدامات با حضور فعال آحاد مختلف مردم و همکاری و مشارکت صنایع هم‌جوار ازجمله فولاد مبارکه انجام‌ شده است.

وی احداث پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر واقع در سه‌راهی شهرستان مبارکه را یکی از نمونه‌های بارز همکاری شرکت فولاد مبارکه با هلال‌احمر خواند و گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از صنایع و داوطلبان فعال در حوزه اقدامات خیرخواهانۀ همواره برای منطقه منشأ خیر بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر مبارکه تصریح کرد: اگر فعالیت‌های در حال انجام در هلال‌احمر جنبۀ داوطلبانه نداشته باشد، قطعاً هلال‌احمر به‌تنهایی نخواهد توانست این حجم فراوان مسئولیت و زیرساخت را در سطح کشور و شهرستان‌ها ارائه نماید.

تقدیر از فولاد مبارکه به‌عنوان خیر و داوطلب برتر

بنابراین گزارش در همین خصوص علیرضا سلیمی معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، ضمن قدردانی از حضور فعال فولاد مبارکه و سایر داوطلبان و خیرخواهان، همکاری‌های فولاد مبارکه با جمعیت هلال‌احمر مبارکه را در نوع خود در سطح استان و کشور، کم‌نظیر خواند و با بیان اینکه در هیچ‌یک از شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح پایگاه نداشته¬ایم، اظهار کرد: عمدتاً امدادگران پایگاه‌های مستقر در سایر شهرستان‌های استان اصفهان یا در سوله‌ها و یا حداکثر در یک پایگاه در حال ارائه خدمت هستند، این در حالی است که در شهرستان مبارکه 5 پایگاه با بالاترین کیفیت در حال امدادرسانی هستند.

وی از دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، به ‌عنوان داوطلب نمونه یاد و در همین راستا صریح کرد: پایگاه احداث‌شده توسط فولاد مبارکه در سه‌راهی مبارکه یکی از مجهزترین پایگاه‌های امداد و نجات سطح کشور خواهد شد که به همین دلیل در همایشی که در تهران برگزار شد، از فولاد مبارکه به‌عنوان خیر و داوطلب برتر تجلیل شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با ذکر این مطلب که جمعیت شهرستان مبارکه حدود 170 هزار و تعداد داوطلبان این شهرستان حدود 2 هزار نفر است، تصریح کرد: به‌یقین این تعداد امدادگر داوطلب جوابگو نخواهد بود.

سلیمی افزود: به‌منظور توسعه تعداد افراد امدادگر، هلال‌احمر رویکرد «هر خانواده یک امدادگر» را در دستور کار خود قرار داده است، از این‌رو انتظار می‌رود با توجه به اینکه هیچ محدودیتی در هلال‌احمر وجود ندارد، باید همه مردم شهرستان به‌صورت داوطلبانه برای فراگیری فنون امداد و نجات و کمک‌های اولیه به‌صورت حضوری و یا ثبت‌نام در سایت «خادم» اقدام نمایند.

اقدامات خیرخواهانه فولاد مبارکه همچون ساخت پایگاه امداد و نجات سه‌راهی مبارکه یک ارزش سازمانی است

در این همایش محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز در جمع مسئولان و خیران شهرستان مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه از آغاز بهره‌برداری به‌موازات تولید و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی برای کشور تلاش کرده است تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌عنوان یک داوطلب حامی شهرستان‌های هم‌جوار و سایر هم‌میهنان باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آسیب دیدگان زلزله بم از تک‌تک کارکنان فولاد مبارکه به‌عنوان یک داوطلب یاد و تصریح کرد: در آن زمان نیز هر یک از کارکنان احساس مسئولیت کرده و به‌عنوان یک داوطلب تلاش کردند تا به همنوعان خود امدادرسانی کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در نزد مردم شریف ایران و به‌ویژه کارکنان فولاد مبارکه، فرهنگ امداد و همدلی باهم نوع نهادینه‌شده است، به همین دلیل هنگام بروز شرایط خاص، با حرکت‌هایی مبتنی بر نگرش داوطلبانه، بدون اینکه سؤال کنند شخص مددجو از چه دین و آیین و نژادی است، به یاری آن‌ها می‌شتابند و اقدامات شایسته‌ای انجام می‌دهند که البته این از بارزترین ارزش‌های هلال‌احمر در سطح جهانی است.

وی از اقدام خیرخواهانه کارکنان شرکت فولاد مبارکه و مشارکت خودجوش آن‌ها در طرح «هر نفر یک پتو» خبر داد و گفت: کارکنان فولاد مبارکه در این طرح با تخصیص بخشی از حقوق خود به یاری آوارگان سوریه شتافتند.

ناظمی هرندی تصریح کرد: ساخت پایگاه امداد و نجات سه‌راهی مبارکه و سایر اقدامات خیرخواهانه فولاد مبارکه، به‌عنوان یک ارزش سازمانی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی