English

بخشی از جاده جدید الت - آستارا در مرز ایران افتتاح شد

در جریان سفر روز شنبه الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به شهرستان سلیان واقع در ۱۲۹ کیلومتری جنوب باکو بخش ۲۳٫۴ کیلومتری جاده جدید الت - آستارا در مرز ایران افتتاح شد.

بخشی از جاده جدید الت - آستارا در مرز ایران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر در چارچوب طرح ساخت جاده جدید ۲۰۵کیلومتری الت(elat)-آستارا واقع در۷۰ کیلومتری باکو، عملیات آماده سازی آن با سرعت ادامه دارد و تا به حال چندین دهنه پل در این مسیر احداث شده است.

این طرح جاده ای از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و دولت جمهوری آذربایجان تامین مالی می شود و ساخت این جاده جدید چهار باندی موجب کاهش قابل توجه مسافت در مقایسه با جاده فعلی این مسیر و نیز افزایش سرعت حرکت خودروها می شود. صالح محمد اف رئیس شرکت جاده سازی آذر آوتو یول در مراسم افتتاح جاده مذکور گزارشی درباره شاخص های فنی آن به رئیس جمهوری آذربایجان ارائه کرد و گفت: این جاده مطابق با استانداردهای روز و با در نظر گرفتن همه شاخص های فنی و ایمنی احداثشده است. به گفته وی درقالب طرح ساخت جاده جدید الت – آستارا – مرز ایران تا اراضی شهرستان ماسالی واقع در۲۳۶ کیلومتری جنوب باکو دو دهنه پل و نیز یک تونل احداثشده است. سپس الهام علی اف در مراسم افتتاح یک دهنه پل جدید۳۶۳ متری روی رود کور در این مسیر در اراضی شهرستان سلیان حضور داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه