English

ارتقای کشاورزی دانش بنیان رویکرد اصلی کنگره ملی علوم زراعت است

رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت: کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار «تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره وری آب» و با هدف ارتقای کشاورزی دانش بنیان و بهره‌وری آب برگزار شد.

ارتقای کشاورزی دانش بنیان رویکرد اصلی کنگره ملی علوم زراعت است

به گزارش خبرگزاری موج، بهزاد قره‌یاضی در اختتامیه دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران که شب گذشته در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای این کنگره اظهار کرد: این کنگره فرصت مناسبی برای تبادل نظر و انتقال یافته‌های جدید علمی و کاربردی بین اندیشمندان و دانش پژوهان، دست اندرکاران و مراجع تصمیم ساز ایران اسلامی فراهم می‌نماید.

وی اقتصاد دانش بنیان را رمز موفقیت در دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: کنگره مذکور با شعار «تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره وری آب» گامی موثر در ارتقای کشاورزی دانش بنیان و بهره وری آب است.

رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران تصریح کرد: امید است در شرایط پسابرجام با حمایت دولت از افزایش تعاملات بین المللی و حضور فعال در مجامع بین المللی، زمینه حرکت پرشتاب بخش کشاورزی بیش از پیش فراهم شود.

قره‌یاضی با بیان این‌که در این کنگره ۱۳ محور اصلی کشاورزی طی مدت سه روز بررسی شد، گفت: محورهای زراعت(اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی)، به‌نژادی گیاهان زراعی، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره‌وری و کارآیی مصرف آب، تنش‌های محیطی در گیاهان زراعی، تغییر اقلیم و مدل سازی، نظام‌های زراعی، روش‌های نوین در تولید محصولات زراعی و… از محورهای اصلی این کنگره بود.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: امیدواریم این کنگره گامی رو به جلو در وضعیت علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه