English

۱۰۲ دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شد

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از واگذاری ۳۲ دانش فنی کشاورزی در روز جاری خبر داد و گفت: در دولت یازدهم ۱۰۲ دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده است تا بتوانیم از ظرفیت ها و توان داخلی بیش ار پیش بهره مند شویم.

۱۰۲ دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسکندر زند در حاشیه مراسم واگذاری ۳۲ فناوری نوین بخش کشاورزی به بهره برداران و شرکت های خصوصی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون ۱۲۶ دانش فنی واگذار شده است که با واگذاری ۳۲ دانش فنی در روز جاری، شمار این واگذاری ها به ۱۵۸ مورد می رسد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا پایان امسال ۲۰ دانش فنی دیگر به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های این بخش استفاده کنیم. به گفته زند، در بخش کشاورزی ۳۵۰ شرکت دانش بنیان شکل گرفته است که در نظر داریم طبق هدف گذاری ها این تعداد را به یک هزار مورد برسانیم. معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی مکلف است در درون خود مرکز رشد داشته باشد تا ایده هایش شکل بگیرد و پیشرفت کند. به گفته زند، مهمترین دانش فنی واگذار شده مربوط به حوزه بذر است، به طوری که امروز ۱۰ تا ۱۲ رقم بذر برخی محصولات مثل گندم و سه دانش فنی موسسه رازی واگذار می شود و تا پایان شهریور نیز پنج دستاورد دیگر موسسه رازی واگذار خواهد شد. وی با بیان این که صنعت بذر کشور متحول نمی شود مگر این که در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، گفت: برای بازاریابی انتقال فناوری های نوین بخش کشاورزی جلسات متعددی با وزیر جهاد کشاورزی و شرکت های خصوصی داشته ایم، اما قصد نداریم به گونه ای بازاریابی کنیم که رقابت از بین برود. وی ادامه داد: تلاش داریم بازار رقابت وجود داشته باشد. در پایان این مراسم تفاهمنامه انتقال ۳۲ فناوری نوین بخش کشاورزی در حوزه های تولید و تکثیر انواع بذور سورگوم، جو، منوژرم، گندم، ماشک، نخود، تلقیح قارچ، تحقیق و توسعه ماشین آلات صنعت پرورش طیور، تولید ارقام جدید زنبق اصلاح شده، تولید تجاری شکارگر آفات برای مبارزه بیولوژیک، تولید انبوه میگو(اس پی اف)، تولید پادزهر تری والان مارگزیدگی، تولید فرآورده های بیولوژیک از قارچ، تولید شور کم نمک و رژیمی، تولید فرمولاسیون حلوا ارده، تولید گیاهان دارویی، ساخت خشک کن بذر هندوانه، تولید گیاهان دارویی با فرمولاسیون تجاری، تولید خوراک دام گرانوله ویژه گروه های مختلف دامی و انتقال توانمندی ایجاد واحدهای گلخانه ای تولید محصولات ارگانیک با حضور اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و شرکت های خصوصی منعقد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه