English

سودجویان بر فراز مهرآباد پرواز می کنند

در شرایطی وزارت راه و شهرسازی خود را آماده می‌کند برای آینده فرودگاه مهرآباد برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد که نتیجه‌اش توسعه این فرودگاه و افزایش توان مسافرگیری آن خواهد بود، اما برخی انتقادها باعثشده بار دیگر گمانه‌زنی برای تعطیلی این فرودگاه آغاز شود.

سودجویان بر فراز مهرآباد پرواز می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران هنوز قطب اصلی پروازهای داخلی به حساب آمده و سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. هرچند اعتراض‌های صورت گرفته در طول ماه‌های گذشته مبنی بر برهم خوردن شرایط برخی از همسایگان این فرودگاه باعثشد وزارت راه و شهرسازی نسبت به ممنوع شدن پروازها در نیمه‌شب دستورالعمل جدیدی طراحی کند و به دنبال آن بر پروازهای برنامه‌ای از ساعت ۱۲ شب تا پنج صبح را متوقف کند، اما هرگز مقامات این وزارتخانه نسبت به امکان جابه‌جایی این فرودگاه روی خوش نشان نداده است.

مهرآباد در حالی کار خود را آغاز کرد که در نقاط غربی این فرودگاه عملا فضای مسکونی خاصی قرار نداشت، ولی در طول دهه‌های گذشته با سیاست‌هایی که اجرایی شده عملا این فرودگاه در فضای شهری محصور شده است.

از این‌رو برخی از مدیران شهری در طول ماه‌های گذشته صحبت از امکان جابه‌جایی مهرآباد و انتقال آن به خارج از شهر را مطرح کردند موضوعی که به نظر می‌رسد چه از نظر اقتصادی و چه از نظر تاریخی اجرای آن امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرده نه تنها نمی‌توان انتظار داشت فرودگاهی با حدود ۱۵ میلیون مسافر ناگهان بسته شود که حتی با توجه به جایگاه تاریخی این مجموعه نمی‌توان انتظار داشت به این راحتی پایان مهرآباد را تصور کرد.

رستمی در کنار مسائل ملی درباره‌ی شرایط اقتصادی جابه‌جایی مهرآباد نیز صحبت‌هایی نیز مطرح کرده است.

به گفته وی، نه تنها در شرایط فعلی و آن هم در اوضاعی که فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت کامل را ندارد نمی‌توان به جابه‌جایی مهرآباد فکر کرد که حتی در صورت برنامه‌ریزی برای ساخت یک فرودگاه جایگزین نیز باید حداقل به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی فکر کرد. موضوعی که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران قطعا امکان‌پذیر نخواهد بود.

جمع‌بندی این شرایط باعثشده از نظر مدیر کل فرودگاه مهرآباد اندیشه جابه‌جایی این فرودگاه از سوی افراد سودجویی مطرح شود که قصد دارد از مسدود شدن پروازها در این فرودگاه قدیمی استفاده شخصی کنند.

هر چند رستمی به‌طور دقیق مشخص نکرده که این سودجویان در چه حوزه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما این موضع‌گیری شفاف نشان از آن دارد که وزارت راه و شهرسازی به هیچ عنوان شانسی برای جابه‌جایی مهرآباد قائل نیست، موضوعی که می‌تواند یکبار دیگر مخالفان فعالیت این فرودگاه را با چالشی جدید و این‌بار ۱۲ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه