English

معدنکاران از دستگاه‌های اجرایی گلایه دارند

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکید کرد: خرید مواد معدنی از سایر استان ها در صورتی که همان ماده معدنی در یک منطقه وجود دارد، جفا است.

معدنکاران از دستگاه‌های اجرایی گلایه دارند
به گزارش خبرگزاری موج، جعفر سرقینی در نشست تخصصی رسیدگی به مشکلات معدنکاران خراسان شمالی در پاسخ به گلایه برخی از معدنکاران مبنی بر اینکه برخی از دستگاه های اجرایی مواد معدنی مورد نیاز خود را از سایر استان ها تامین می کنند این درحالی است که همان ماده معدنی در استان موجود است، گفت: با دستگاهی که مقررات کلی را زیرپا گذاشته و خرید را از سایر استان ها انجام داده است برخورد خواهد شد.
وی افزود: البته شرط وجود کیفیت لازم در مواد مورد نظر نیز مورد تاکید است. سرقینی با اشاره به اینکه حوزه معدن یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: تخریب طبیعت یکی از مشکلاتی است که در مقابل تمامی مزیت های معادن دیده می شود که در راستای فعالیت معدن کاران به وجود می اید. وی اظهار کرد: خروج از محدوده معدن توسط معادن بزرگ کمتر به چشم می خورد و این مشکل بیشتر از ناحیه معادن کوچک تر است. وی با اشاره به تشکیل کارگروهی مبنی بر رسیدگی مشکلات معدنکاران بیان کرد: مشکل معدنکاران با منابع طبیعی تقریبا در تمامی استان برطرف شده اما هنوز این مشکل در خراسان شمالی مطرح می شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مالیات نیز اظهار کرد: هم اکنون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از معدنکاران را آزار می دهد و در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است. وی در ادامه بیان کرد: مشکل بالای هزینه حمل و نقل برای جابجایی مواد معدنی مختص خراسان شمالی نیست و این مشکل در تمامی استان ها مشاهده می شود. گفتنی است در این جلسه تعدادی از معدنکاران خراسان شمالی مشکلات خود را بازگو کردند که برخی از این مشکلات شامل هزینه بالای حمل نقل، خرید مواد معدنی توسط ادارت و سازمان از سایر استان ها این در حالی است که آن ماده معدنی در استان موجود است، مالیات بر ارزش افزوده و مشکل با منابع طبیعی، است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه