English

پایان خوش مشاجره فولکس واگن با تامین کنندگان قطعه

فولکس واگن پس از مذاکرات فشرده با دو شرکت تامین کننده قطعات خودرو، اختلافی که روند تولید بیش از نیمی از کارخانه‌های این خودروساز در آلمان را مختل کرده بود، حل کرد.

پایان خوش مشاجره فولکس واگن با تامین کنندگان قطعه

به گزارش خبرگزاری موج، فولکس واگن پس از ۲۰ ساعت مذاکره که تا پایان شب ادامه داشت، اعلام کرد اختلافش با شرکت سازنده صندلیCarTrimو شرکتAutomobilgussکه تولیدکننده قطعات آهنی مورد نیاز برای ساخت جعبه دنده است را حل کرده است اما جزییاتی در این باره ارائه نکرد. این دو شرکت قطعه ساز هم دستیابی به توافق را تایید کردند.

این اختلاف سودآوری فولکس واگن را که سال گذشته درگیر رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی شد مورد تهدید قرار داده و همچنین صدها تامین کننده دیگر این شرکت را با ریسک ضرر روبرو کرده بود.

این دو شرکت قطعه ساز که بخشی از گروهPrevent DEVهستند، خواستار دریافت خسارت از فولکس واگن بودند و مدعی بودند به دلیل لغو یک قرارداد از سوی فولکس واگن، ده‌ها میلیون یورو ضرر متحمل شده اند.

این اختلاف روز دوشنبه فعالیت حدود ۲۸ هزار کارگر در شش کارخانه از ۱۰ کارخانه آلمانی فولکس واگن را مختل کرد. این خودروساز روز دوشنبه تولید مدلهای پرفروش گلف و پاسات و همچنین مونتاژ موتورها، جعبه دنده ها و سیستمهای آلایندگی را به دلیل کمبود قطعات متوقف کرد.

با اینهمه فولکس واگن اکنون اعلام کرده است تامین کنندگان موافقت کرده اند تحویل قطعات را دوباره آغاز کنند و کارخانه‌هایی که فعالیتشان به دلیل کمبود قطعات مختل شده بود به تدریج تولید را ازسرخواهند گرفت.

تحت توافق جدید، این تامین کنندگان به مدت شش سال دیگر با فولکس واگن همکاری خواهند کرد و فولکس واگن قادر خواهد بود در مدت مذکور بخشی از نیازهایش را از تامین کنندگان دیگر تامین کند.

روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ خبر این توافق را روز چهارشنبه منتشر کرد اما فولکس واگن حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشد.

شرکتAutomobilgussاعلام کرد با شراکت بلندمدت که بیش از ۴۰۰ شغل در این شرکت را تضمین می کند، موافقت کرده است.

فولکس واگن که با میلیاردها یورو هزینه رسوایی آلایندگی روبروست، پیش از این اعلام کرده بود به دنبال کاهش قیمت از تامین کنندگانش خواهد بود.

وزیر اقتصاد ایالت ساکسونی سفلی که یکی از اعضای هیات نظارتی فولکس واگن است، اعلام کرده این اختلاف در بدترین زمان ممکن به این خودروساز آسیب زده است و این موضوع که مدیریت عامل اتکای بیش از حد به یک تامین کننده بوده است یا خیر باید روشن شود.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری یو بی اس برآورد می کنند که توقف تولید یک هفته ای در مقر فولکس واگن در وولفسبورگ، به حدود ۱۰۰ میلیون یورو(۱۱۳ میلیون دلار) ضرر در سود ناخالص منجر می شود و ممکن است بر تامین کنندگان دیگر هم تاثیر بگذارد.

بر اساس گزارش رویترز، فشار بر دو طرف برای حل این اختلاف افزایش یافته بود و وزارت اقتصاد آلمان نسبت به تبعات این اختلاف بر مشاغل هشدار داده بود.

پانصد شرکتی که برای مدل گلف قطعه تامین می کردند ناچار به انبار کردن تولیدشان شدند زیرا فولکس واگن در این مدت خرید نمی کرد. بعلاوه مشتریان فولکس واگن با تاخیر در تحویل خودروهای جدید روبرو شدند که لغو قراردادهای خرید و خرید از برندهای دیگر را بدنبال داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه