English

جزئیات فروش نقدی سوخت هوایی اعلام شد

مدیرکل اداره سوخت‌گیری هواپیمایی کشور از الزام همه شرکت های هواپیمایی برای خرید سوخت جت از طریق کارت بانکی تا پایان شهریور امسال خبر داد.

جزئیات فروش نقدی سوخت هوایی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی عابدینی با بیان این که همه زیرساخت ها در همه فرودگاه‌های سراسر کشور برای اجرای این طرح آماده شده است، گفت: با توجه به مکاتبه وزیر نفت با وزیر راه و شهرسازی بر اساس دستورالعمل ابلاغی از ٠١ / ٠۶ / ١٣٩۵ همه شرکت های هواپیمایی ملزم به خرید نقدی فرآورده سوخت هوایی از طریق کارت بانکی شدند.

وی با اشاره به این‌که مرحله نخست این طرح از دوشنبه(یکم شهریور) در ۶ فرودگاه کشور آغاز شده است، گفت: در این مرحله ۶ مرکز سوخت‌گیری در ساری، لارستان، اردبیل، ایلام و سبزوار ملزم به خرید روزانه سوخت هواپیما از طریق کارت بانکی شدند. عابدینی ادامه داد: در مرحله دوم ١٢ مرکز سوخت‌گیری ارومیه، بندرلنگه، یزد، یاسوج، بوشهر، عسلویه، بجنورد، زابل، بیرجند، جیرفت، خرم‌آباد و شهرکرد از روز دوشنبه(هشتم تا دهم شهریور) ملزم به اجرای این طرح هستند. وی اعلام کرد: مرحله سوم که از روز دوشنبه(١۵ تا ٢١ شهریور) آغاز می‌شود مراکز سوخت‌گیری کرمان، کیش، نوشهر، رامسر، چابهار، سنندج، لامز، گرگان، زاهدان، اراک و خوی باید سوخت هوایی را از طریق کارت بانکی خریداری کنند. مدیرکل اداره سوخت‌گیری هواپیمایی کشور مرحله چهارم را از یکشنبه(٢١ تا ٢٨ شهریور) اعلام کرد که مراکز سوخت‌گیری کرمانشاه، تبریز، رشت، اهواز، بم، بندرعباس، رفسنجان، سیرجان، دزفول، آبادان، خارک و زنجان ملزم به اجرای این طرح هستند. به گفته وی، در مرحله پنجم و پایانی این طرح که از یکشنبه(٢٨ تا ٣١ شهریور) آغاز می شود مراکز سوخت‌گیری شیراز، مشهد، تهران مهرآباد و امام خمینی(ره)، اصفهان، لاوان، طبس و ماهشهر تنها از طریق کارت بانکی قادر به خرید سوخت هواپیما خواهند بود. عابدینی با اشاره به این‌که این طرح در ۵٢ مرکز سوخت‌گیری در سراسر کشور اجرایی خواهد شد، به پایگاه خبری وزارت نفت افزود: طرح خرید نقدی سوخت هواپیما با استفاده از کارت اعتباری بانکی برای همه شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ماهان، کیش ایر، تابان، کاسپین، زاگرس، آتا، قشم ایر، معراج، نفت، اترک، ایران ایرتور، کیش ایر و هلی‌کوپتری آریا توس تا پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد. وی با تاکید بر این‌که خرید سوخت به صورت روزانه در زمان های پیش هم صورت می‌گرفته و به هیچ عنوان فرایند و طرح جدیدی نیست، یادآور شد: شرکتهای هواپیمایی در گذشته هم هزینه سوخت را پایان هر روز یا روز بعد به صورت نقدی پرداخت می‌کردند و حسابها به روز بوده است. مدیرکل اداره سوخت‌گیری هواپیمایی کشور با اشاره به این‌که هماهنگی از چند ماه پیش با وزارت راه و ترابری و ایرلاین ها صورت گرفته است، اظهار کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همه زیرساخت های موجود را برای اجرای این طرح در فرودگاه‌های سراسر کشور آماده کرده و بانک ملت را به عنوان بانک عامل معرفی کرده است و همه تمهیدات برای رفع هرگونه مشکل و خطا در پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز و پوزهای سیار دیده شده است. وی ادامه داد: هم‌اکنون همه ایرلاینهای خارجی با همین شیوه اقدام به خرید سوخت از ایران می کنند و هزینه سوخت را در فرودگاه روزانه از طریق نماینده شرکت یا خلبان پرداخت می کنند. عابدینی در پایان میانگین سوخت مصرفی شرکتهای هواپیمایی را روزانه پنج میلیون لیتر اعلام کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی