English

بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال در صنعت و معدن جنوب کرمان سرمایه گذاری شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در سه سال فعالیت دولت یازدهم ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت و معدن جنوب استان سرمایه گذاری شده است.

بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال در صنعت و معدن جنوب کرمان سرمایه گذاری شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، محمود اسکندری نسب افزود: این میزان سرمایه گذاری در قالب ۳۰۳ طرح در بخش های مختلف، صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: با توجه به برخی از محدودیت های موجود در جنوب کرمان، پیگیری هایی در سطح کشور برای رفع این محدودیت ها صورت گرفته و دولت هم نظر مثبتی برای توسعه زیرساخت های صنعت و معدن در این منطقه دارد. وی گفت: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن در جنوب استان کرمان فعالیت نمی کند لذا در زمنیه پرداخت تسهیلات مشکل داریم که با پیگیری های اخیر منطقه جنوب کرمان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: اعتبارات این منطقه معادل یک استان در نظر گرفته شده و در یک ماه اخیر نیز کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: اعتبارات این سازمان در طرح رونق تولید سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که بیش از یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آن در سه ماه نخست امسال به بانک های عامل معرفی شده و مابقی نیز در حال تکمیل مدارک به بانک های عامل است. اسکندری نسب گفت: در سه ماه اخیر سال جاری ۱۳۸ پرونده به بانک های عامل معرفی شده که ۱۵ مورد آن تسهیلات دریافت کرده اند. وی با اشاره به اینکه در زمینه صنعت دو شاخص جواز تاسیس و پروانه بهره برداری وجود دارد، اظهار کرد: در جنوب کرمان ۶۶۳ جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال صادر شده که از این تعداد ۳۰۳ مورد با سرمایه گذاری ۲بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال آن در سه سال اخیر بوده است. اسکندری نسب افزود: از این تعداد جواز تاسیس صادر شده ۳۱ درصد صنایع غذایی و بسته بندی، ۲۶ درصد در زمینه محصولات غیرفلزی و ۱۸ درصد محصولات شیمیایی و مابقی در زمینه های مختلف ایجاد شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان بیان کرد: در خصوص صدور پروانه بهره برداری نیز ۳۲ درصد از پروانه بهره برداری در زمینه صنایع غذایی، ۴۹ درصد در زمینه بسته بندی و ۴۹ درصد صنایع غیرفلزی صادر شده است. وی اظهار کرد: در زمینه جواز تاسیس ۲۸ درصد مربوط به شهرستان جیرفت، ۲۳ درصد عنبرآباد، ۲۱ درصد کهنوج، ۱۰درصد قلعه گنج، هفت درصد منوجان، هشت درصد فاریاب و سه درصد رودبار بوده است. اسکندری نسب گفت: در زمینه صدور پروانه بهره برداری ۴۲ درصد جیرفت، ۱۰ درصد عنبرآباد، ۲۸ درصد کهنوج، یک درصد قلعه گنج، ۱۴ درصد منوجان، سه درصد فاریاب و دو درصد در رودبار جنوب بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با راه اندازی کارخانه تیتانیوم کهنوج نیز اشتغالزایی خوبی در این منطقه ایجاد می شود که نشان دهنده ظرفیت این منطقه است. وی با بیان اینکه ما باید صنایع مرتبط را توسعه دهیم افزود: در هر منطقه که برای ایجاد معدن اقدام می شود معارضین محلی مشکل ایجاد می کنند که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری برای این مشکل چاره اندیشی کنند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه حدود ۹۶ محدوده معدن در منطقه ' بحرآسمان ' وجود دارد بیان کرد: پیش بینی می شود حدود ۸۰۰ میلیون تن مس و چهار میلیون تن آهن ذخیر آهن در این معادن باشد. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری این سازمان افزود: ساختمان اداری این سازمان نیز در حال ساخت و ساز است که در مدت یک سال آینده به بهره برداری می رسد. سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه