English

جزئیات روابط غول انرژی ایتالیا با ایران در پسا برجام اعلام شد

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل شرکت انی در مصاحبه با بلومبرگ از روابط بسیار خوب آن شرکت با ایران گفته است و جزئیاتی را از چشم انداز این روابط در آینده نزدیک ارائه داده است.

جزئیات روابط غول انرژی ایتالیا با ایران در پسا برجام اعلام شد
به گزارش خبرگزاری موج، کلودیو دسکالزی، مدیر عامل شرکت بزرگ ایتالیایی انی به بلومبرگ در ریمینی گفته است که این شرکت روابط خوبی با ایران دارد اما هنوز معلوم نیست که ایا قرارداد تازه ای امضا خواهد شد یا خیر.
دسکالزی اشاره کرده که با تصمیم اخیر اوپک برای ثابت نگهداشتن تولید نفت موافق است و امیدوار است توازن میان عرضه و تقاضا با سیاست اخیر تا پایان سال جاری ایجاد شود.
او البته گفته است که معلوم نیست بازار متشنج کنونی نفت به این ثابت نگهداشتن سطح تولید چگونه واکنش نشان دهد. او گفته که ممکن است نفت خام برنت قیمتش به بشکه ای ۵۰ دلار نیز کاهش یابد با این حال، هنوز خیلی زود است و نمی توان با اطمینان در این باره سخن گفت.
مدیرعامل شرکت عظیم نفتی انی در مصاحبه با بلومبرگ افزود: منتظر سایر رقبا هستیم و می خواهیم ببنیم آنان چه تصمیمی درباره حضور در بازار ایران خواهند گرفت.
او تاکید کرد که برای انی مهم ترین نکته ایجاد ثبات در بازارهای نفتی است با این حال، اظهار کرد که نمی تواند پیش بینی کند تا پایان سال جاری میلادی چه روی خواهد داد.
دسکالزی مرداد ماه سال گذشته در حاشیه حضور هیئت تجاری و سیاسی ایتالیا در تهران با زنگنه وزیر نفت دیدار داشت. او اظهار کرد که به محض برطرف شدن عملی تحریم ها آن شرکت به ایران بازخواهد گشت. او افزوده بود: البته ما هیچ گاه ایران را ترک نکردیم و دفتر تهران شرکت انی همواره فعال بود اما با این وجود بسیاری از طرح های ما در صنعت نفت و گاز مثل حضور در میدان نفتی دارخوین و میدان گازی پارس جنوبی را در شرایط جدید و بر اساس تیپ جدید قراردادهای نفتی که قرار است از سوی وزارت نفت ایران معرفی شود ادامه خواهیم داد.
شرکت نفتی انی بزگترین شرکت صنعتی کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۰۸ میلادی معادل ۸۷٫۷ میلیارد یورو(۱۳۸ میلیارد دلار) درآمد کسب کرده است. نام انی از ابتدای نام موسس شرکت، انریکو ماتائی گرفته شده است. کمپانی انی، بمنظور تامین انرژی ایتالیا و کمک به توسعه صنعتی این کشور، تاسیس شد. دولت ایتالیا، تاسیس انی را در تاریخ ۱۰ فوریه ۱۹۵۳ اعلام نموده است
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی