English

نعمتی: قراردادهای نفتی اصلاح می‌شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز برای بررسی قراردادهای نفتی گفت که جمع بندی این جلسه اعمال اصلاحات لازم در قراردادهای نفتی بود و بر همین اساس اصلاحات مورد نظر امروز توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور اعلام می‌شود.

نعمتی: قراردادهای نفتی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز نعمتی پس از اتمام جلسه غیرعلنی در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: برخی نمایندگان به رغم مخالفت با این قراردادهای نفتی نظرشان این است که قراردادها اجرایی شود اما برخی دیگر با مجموعه قراردادها مخالف هستند.

نعمتی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز موافقین قراردادهای نفتی اظهاراتی را مطرح کردند، افزود: در این جلسه همچنین مطرح شد ایرادات ۱۵ گانه‌ای که به مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع شده بود به صورت دقیق مد نظر قرار گرفته و وزارت نفت این موارد را رفع کند.

به گفته نعمتی، ‌ در این جلسه اسماعیلی به عنوان رئیس هیات تطبیق مصوبات، اتفاقات یازده ماه گذشته را شرح داد و مواردی که باید اصلاح شود را جمع بندی کرد که امروز توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور جهت اصلاح ارجاع خواهد شد، از جمله این اصلاحات حاکمیت مخازن، انتقال تکنولوژی و مسائل حاکمیتی، حضور شرکت های مختلف ایرانی، رعایت فورسماژور که بعضا در تحریم ها مدنظر است و شفافیت است که باید اعمال شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: با توجه به جلساتی که در طول هفته تشکیل شده بود موارد برای اصلاح جمع بندی و به دولت ارائه شد، نظر هیات تطبیق مصوبات هم اعمال این اصلاحات است.

این عضو کمیسیون انرژی همچنین گفت: دولت مجری قانون است و طبق بند ۳ و ۷ اختیارات وزارت نفت باید این وزارتخانه پیشنهاد چارچوب قراردادهای نفتی را به دولت بدهد و دولت بر مبنای آن کار را انجام می‌دهد.

نعمتی اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالف قراردادهای نفتی را به نفع کشور و منافع ملی دانست و یادآور شد: ما معتقدیم هر قدر جلسات بیشتری در این زمینه برگزار شود زمینه های بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه