English

قیمت کالا و خدمات باید نصب شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: یکی از مواردی که جزو آسیب شناسی های انجام شده در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود این است که قیمت گذاری و برچسب قیمت در همه مغازه ها و برای همه کالاها و خدمات وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری موج، نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبه رادیویی با رادیو جوان در روز شنبه مورخ ۹۵/۵ / ۳۰ ضمن اشاره به الزامی بودن رعایت ضوابط عمومی قیمت گذاری برای همه کالاها و خدمات بیان داشت: یکی از مواردی که جزو آسیب شناسی های انجام شده در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود این است قیمت گذاری و برچسب قیمت در همه مغازه ها و برای همه کالاها و خدمات وجود ندارد که وقتی شما وارد یک مغازه می شوید چه خدماتی، چه عمده فروش و خرده فروش و…، باید قیمت کالا و خدمات، چه قیمت گذاری تکلیفی داشته باشد، مثل شکر و روغن و گوشت مرغ و… که البته تعداد اینگونه کالاها خیلی کم هست، این کالاها حتما باید قیمت داشته باشه و قیمتش هم رعایت شود.
الباقی کالاها که بعضی ها صحبت می کنند مشمول قیمت گذاری نیستند، البته این درست است که این کالاها مشمول قیمت گذاری تکلیفی نیست ولی ضوابط عمومی قیمت گذاری را باید رعایت کنند. اینها قیمتش باید در معرض دیدمردم باشد؛ یعنی وارد مغازه می شوند نیازی نداشته باشند سوال کنند مثلاً این شامپو چند؟ این پودر لباس شویی چند؟ باید قیمت کالاها مشخصاً جلوی چشم خریدار باشد. مصرف کننده خودش بتواند بر اساس سلیقه و قدرت خریدش کالا را انتخاب کند.
متأسفانه این موارد کمی مورد غفلت واقع شده است. اخیرا گفتیم دوستان ما این حرکت خوب را هم آغاز کنند که مصرف کنندگان برای اطلاع از قیمت کالاها و خدمات به سوال کردن از فروشنده نداشته باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه