English

ناشر «فاراک» نسبت به معاملات خود شفاف سازی کرد

در پی رشد ۱۴ درصدی قیمت سهام ماشین سازی اراک در کمتر از هفت روز معاملاتی سازمان بورس خواستار شفاف سازی از سوی این ناشر شده است.

ناشر «فاراک» نسبت به معاملات خود شفاف سازی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه قیمت سهام ماشین سازی اراک به پشتوانه معاملات پرحجم طی هفت روز معاملاتی از ۲۸۳ تومان به حدود ۳۲۴ تومان رسید، سازمان بورس در تاریخ ۲۳ مرداد امسال خواستار شفاف سازی از سوی این شرکت بورسی شده است.

علی بیگ زاده، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در این نامه با اشاره به روند معاملات و افزایش قیمت سهام ماشین سازی اراک در ۷ روز معاملاتی خطاب به ناشر این شرکت تقاضا کرده که «در صورت لزوم تعدیل در پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۵ اطلاعات تعدیل شده در اسرع وقت جهت انتشار عمومی ارایه شود.»

وی عنوان کرده در صورت عدم تعدیل دذر پیش بینی سود هر سهم ضروری است پیش بینی سود هر سهم قبلی تایید و مجدد جهت انتشار عمومی ارایه شود.

بیگ زاده خطاب به مهدی کلاکی، مدیر عامل شرکت ماشین سازی اراک عنوان کرده که مسئولیت اطلاع رسانی نامناسب شرکت و تصمیم گیری نادرست سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل برعهده مدیران شرکت قرار دارد.

دو روز پس از این درخواست و همزمان با درجا زدن قیمت این سهم در تابلوی معاملات بورس ناشر فاراک در یک پاراگراف پاسخ نامه سازمان بورس را داده است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک در پاسخ به نامه سازمان بورس از طریق سامانه کدال در تاریخ ۲۴ مرداد ماه امسال گفته است: «در مورد پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۵ و در راستای رعایت دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات به استحضار می رساند، پیش بینی سود هر سهم سال مالی مذکور بدون تغییر و مطابق با آخرین افشاء صورت گرفته به تاریخ اول مرداد ماه ۱۳۹۵ می باشد.»

شرکت ماشین سازی اراک با سرمایه ۶۲۸ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در عملکرد حسابرسی نشده ۹ ماهه خود در حالی از تحقق سود ۳۳ ریالی به ازای هر سهم خبر داده که در بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریور امسال، عایدی ۶۴ ریالی به ازای هر سهم را پیش بینی کرده است. عایدی برآوردی این شرکت بر اساس عملکرد شش ماهه امسال به طور خالص مبلغ ۶۷ ریال به ازای هر سهم اعلام شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه