English

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان همزمان ۱۰جا کار می‌کند / مروری بر دلایل ورشکستگی فولادساز بزرگ

انتشار سلسله گزارشهایی درباره ورشکستگی یکی از بزرگترین صنایع فولاد کشور یعنی ذوب آهن اصفهان باعثواکنشهایی زیادی در بازار فولاد ایران شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان همزمان ۱۰جا کار می‌کند / مروری بر دلایل ورشکستگی فولادساز بزرگ

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری موج،پس از انتشار گزارش مستند ورشکستگی ذوب آهن اصفهان باضرر۱۵۰۰ میلیاردی برخی از فعالان این صنعت اعلام کردند وضعیت در صنعت فولاد چندان جالب توجه نیست و کم آوردن کارخانه های فولادسازی اختصاص به ذوب آهن اصفهان ندارد.

با این حال انتشار گزارش دیگری درباره احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با عنوان سمت‌های ابوالمشاغل فولاد ایران و گزارش کاهش چشمگیر تولید فولاد در ذوب آهن اصفهان باعث شد مسوولان وزارت صنعت در این باره واکنش نشان دهند.

معاون وزیر صنعت به گزارش «موج» واکنش نشان داد و گفت:ورشکستگی اشکال ندارد، ذوب آهن سال دیگر جبران می‌کند! با وجود این واکنش ها، واقعیت ها حاکی از این است که احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان که این روزها به عنوان ابوالمشاغل فولاد ایران از او یاد می شود با داشتن تنها یک مدرک لیسانس متالورژی، در ۱۰ مجموعه بزرگ به صورت همزمان مشغول فعالیت است. به همین دلیل می توان یکی از دلایل زمین خوردن ذوب آهن را اشتغال بیش از اندازه این مدیر بازنشسته با ۶۶ سال سن دانست. زیرا در روزگاری که جوانان بیکار با دارا بودن دانشنامه های کارشناسی ارشد و دکترا به دنبال حقوق کارمندی می گردند، این مدیر بازنشسته صنعت فولاد از سوی وزیر بازنشسته صنعت، معدن و تجارت به واسطه همکاری های روزگار گذشته اش با اسحاق جهانگیری، وزیر اسبق صنایع و استاندار اسبق اصفهان در صندلی مدیریت عاملی یکی از بزرگترین فولادسازی های کشور بنشیند و باعث شد ذوب آهن اصفهان که از اساس دچار مشکلات بنیادین مدیریتی و فناوری بود، در بدترین وضعیت خود در سالهای اخیر با نزدیک به ۱۵۱۳ میلیارد تومان ضرر و زیان انباشته قرار گیرد.

نگاهی به عملکرد احمد صادقی نشان می دهد او همزمان در ۱۰ موسسه، کارخانه و شرکت بزرگ صنعتی و فولادی به عنوان مدیرعامل، رئیس هیات مدیره یا عضو هیات مدیره مشغول به کار است. بد نیست نگاهی به سمت های فعلی و همزمان ابوالمشاغل فولاد ایران داشته باشیم تا به گوشه ای از رمز و راز به خاک افتادن کارخانه ذوب آهن اصفهان پی ببریم. به راستی یک مدیر بازنشسته و ۶۶ ساله با یک دست، چند هندوانه می تواند بردارد؟

جدول مشاغل همزمان احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان

نام شرکت شماره ثبت شناسه ملی عنوان و سمت
ذوب آهن اصفهان ۲۵۲۳۰ ۱۰۲۶۰۰۸۵۳۰۳ مدیرعامل
شرکت آهن اسفنجی اردکان ۲۳۳۱۰۳ ۱۰۱۰۲۷۴۰۹۷۷ رئیس هیات مدیره
شرکت مهندسی بین المللی طرح گستر اصفهان ۱۱۲۰۰ ۱۰۲۶۰۳۲۲۵۷۹ نایب رئیس هیات مدیره
توسعه فناوری فولاد نور قائم سهامی خاص مشهد ۴۶۰۱۲ ۱۰۳۸۰۶۱۹۸۲۴ مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره
شرکت بین المللی مهندسی و توسعه امید نور مشهد ۴۳۸۶۵۵ ۱۰۳۲۰۸۶۸۵۲۳ رئیس هیات مدیره
گروه صنعتی تولید نوین فولاد سیاه کوه(اردکان) ۸۷۹ ۱۰۸۶۱۵۸۶۷۲۵ عضو هیات مدیره
فولاد قائم امید نور ۴۸۵۲۶ ۱۰۳۸۰۶۴۹۱۰۸ نایب رئیس هیات مدیره
شرکت حامیان مهر الوند ۴۲۷۶۲۵ ۱۰۳۲۰۸۰۴۸۶۲ نایب رئیس هیات مدیره
شرکت بین المللی مهندسی وتوسعه امید نور(مشهد) ۵۱۵۳۷ ۱۰۳۲۰۸۶۸۵۲۳ عضو هیات مدیره
خیریه قائم المهدی مشهد ۴۳۱۴ ۱۴۰۰۴۳۴۴۸۳۸ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره

در گزارشهای آینده به مشکلات عدیده دیگر این مجموعه صنعتی خواهیم پرداخت تا گوشه های دیگری از رمز و راز زیان آوری هنگفت این کارخانه برای مخاطبان روشن شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه