English

حق بیمه مشتریان بیمه رازی صرف چه چیزهایی می‌شود؟ / پاداش ۶میلیاردی برای هیات مدیره

بیمه رازی به عنوان یکی از بیمه های خصوصی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد. اسناد گردش مالی این بیمه می گوید با وجودی که میلیاردها تومان این بیمه در کارگزاری شرکتهای ورشکسته ای مانند سایپا سرمایه گذاری کرده ولی جواب نگرفته، میلیاردها ریال هم برای پاداش هیات مدیره این بیمه، صرف می شود.

حق بیمه مشتریان بیمه رازی صرف چه چیزهایی می‌شود؟ / پاداش ۶میلیاردی برای هیات مدیره

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، هفته گذشته بیمه مرکزی ایران، بخشنامه ای را برای شرکتهای بیمه ای مختلف صادر کرد که به " آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات موسسات بیمه " شد. این مصوبه شورای عالی بیمه، به شرکت ها و موسسات بیمه ای تکلیف کرده تا کلیه اطلاعات مختلف بیمه ای، مالی و پرسنلی خود را در سایت مربوط به شرکت بیمه ای خود قرار دهند تا مردم از زیر و بم همه شرکتهای بیمه ای خبردار شوند.

خبرگزاری موج برای تسهیل در اطلاع رسانی در خصوص جزئیات چم و خم پرسنلی و مالی و عملکرد شرکتهای بیمه ای مختلف، قصد دارد تا جزئیاتی از عملکرد فعالان صنعت بیمه کشور را منتشر کند. طبق فصل دوم آیین نامه افشای اطلاعات موسسات بیمه ای، اطلاعات راهبری شرکتی در مؤسسه بیمه باید منتشر شود که شامل مواردی همچون: کلیات سیستم کنترل داخلی و حسابرسی داخلی، معاملات غیربیمه ای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل با مؤسسه بیمه یا با شرکت هایی که بیش از ۲۰ درصد سرمایه آن به مؤسسه بیمه تعلق دارد، سیاست های تقسیم سود به سهام داران مؤسسه بیمه باید منتشر شود. برای شروع، بخشی از اطلاعات آمار و عملکرد شرکت بیمه رازی جهت تسهیل عملکرد مدیران این شرکت و اطلاع عموم خوانندگان منتشر می شود.

*بیمه رازی: بیمه ای با هیات مدیره راضی در آخرین جلسه شورای مدیران بیمه رازی که روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه در هتل المپیک برگزار شد، استراتژی این شرکت بیمه توسط مدیران ستادی و مدیران شعب با حضور مدیرعامل بیمه رازی تعیین شد. فرهاد خالقی قائم مقام مدیرعامل بیمه رازی نیز در این نشست گفت: بها دادن به مشتری باید سرلوحه اقدامات بیمه رازی قرار گیرد، شعب و نمایندگی های بیمه رازی خط مقدم این شرکت هستند و در امر توسعه و رضایتمندی مشتریان می توانند گام های موثری را بردارند. دکتر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی به نقطه نظراتی در خصوص نشست سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه رازی هرسال نسبت به سال قبل در حال پیشرفت چشمگیری است. بد نیست نگاهی به عملکرد مالی این موسسه بیمه ای داشته باشیم تا میزان توجه مدیران بیمه رازی به مشتری مداری و توجه به مشتریان را به آزمون گذاریم. طبق اسناد موجود، بیمه رازی در سال گذشته برای اعضای هیات مدیره خود مبلغ ۶ میلیارد ریال به عنوان پاداش به صورت ناخالص در نظر گرفته که طبعا می توان انتظار داشت به هر یک از این اعضا، اندازه پاداش رسیده میلیاری باشد. پاداشی که به نظر می رسد با توجه به عملکرد مالی پرسش برانگیز این بیمه، به خصوص در زمینه صورتهای مالی چندان توجیهی ندارد. طبق اسناد موجود در یادداشتهای صورتهای مالی انتهای سال گذشته، این شرکت از برخی نمایندگی ها و بیمه گذاران بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان طلبکار است که عمدتا به شرکت کارگزاری سایپا مربوط می شود. با وجود پیگیری های بیمه رازی، هنوز اسنادی دال بر وصول این مطالبات، ارائه نشده است. همچنین این بیمه، در سال گذشته نزدیک به ۴ میلیارد تومان به بیمه گذاران بدهکار بود که باید با آنها تسویه حساب صورت می گرفت، ولی سندی دال بر تسویه حساب این بیمه با مردم و صفر کردن بدهی با بیمه گذاران در انتهای سال مالی ۹۴ وجود ندارد. از سوی دیگر، اسنادی که از عملکرد امسال بیمه رازی وجود دارد، نشان می دهد این بیمه با مشکلات زیادی دست به گریبان است. از جمله اینکه میزان موجودی نقد این بیمه در طول سه ماهه ابتدای امسال حدود ۱۹ درصد کاهش را نشان می دهد. در ابتدای سال ۹۵ میزان موجودی نقد این بیمه ۱۳ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در ابتدای تابستان ۹۵ مبلغ موجودی نقد بیمه رازی با کاهش محسوسی به ۱۰ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. همچنین ارزش دارایی های نامشهود بیمه رازی که بیشتر شامل نرم افزار و اشتراکات هر شرکت است و عموما به آن به عنوان ارزش برند یاد می کنند با ۴ درصد افت در سال جاری مواجه بوده و از ارزش ۳۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۳۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تو.مان کاهش یافته. به بیان دیگر، برند بیمه رازی در بازار و نرم افزارهای آن، خریداران کمتری یافته است. در گزارشهای بعدی به جنبه های دیگر عملکرد این بیمه پرداخته می شود تا بیمه گذاران و رصدگران اقتصاد ایران، به ناگهان با پدیده ای مشابه ورشکستگی بیمه توسعه مواجه نشوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی