English

صادرات نفت ایران به کره در سه ماه دوم امسال بیش از دو برابر شد

بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، این کشور مجموعا ۲۵٫۳۵ میلیون بشکه یا روزانه ۲۷۸ هزار و ۶۱۵ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳٫۳ درصد بیشتر است.

صادرات نفت ایران به کره در سه ماه دوم امسال بیش از دو برابر شد

به گزارش خبرگزاری موج، مارهای دولتی کره جنوبی امروز نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در سه ماه دوم امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد.

بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، این کشور مجموعا ۲۵٫۳۵ میلیون بشکه یا روزانه ۲۷۸ هزار و ۶۱۵ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳٫۳ درصد بیشتر است. کره در این بازه زمانی در سال گذشته ۱۱٫۳۵ میلیون بشکه نفت از ایران خریده بود.

به گزارش رویترز، ارزش واردات نفتی کره جنوبی از ایران در سال ۲۰۱۱ به ۹٫۳۶ میلیارد دلار رسیده بود اما این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۲٫۲۷ میلیارد دلار نزول کرد که معادل ۴۲٫۴ میلیون بشکه است.

در مجموع واردات نفت کره جنوبی در سه ماهه دوم امسال ۴٫۵ درصد افزایش یافته و به ۲۶۶٫۳۸ میلیون بشکه در این مدت رسیده است.

بر اساس آمار اداره گمرک کره جنوبی، سئول در بازه زمانی ژانویه تا جولای، سه ماهه نخست امسال، ۷٫۲۲ میلیون تن برابر با ۲۴۸ هزار و ۶۱۶ بشکه نفت از ایران خریده است که بیش از ۲ برابر مدت مشابه پارسال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه