English

سازمان اکو اتحاد اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی پاکستان با بیان اینکه ۲۴ درصد ذخایر نفت و گاز را اعضای سازمان اکو در اختیار دارند، گفت: نتوانستیم از این منابع استفاده درست کنیم در حالی که اعضا ظرفیت‌های فراوانی برای تولید برق و محصولات کشاورزی نیز دارند.

سازمان اکو اتحاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرئوف عالم، رئیس اتاق بازرگانی پاکستان در بیست و یکمین نشست کمیته اجرایی و تخصصی اتاق بازرگانی و صنعت اکو و اولین نشست کنسرسیوم شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در زمینه انرژی با اشاره به برنامه‌های این سازمان اظهارداشت: کنفرانس مشترک میان اتاق ترک و افغان و همچنین اعضای اکو و آ س آن و اتاق‌های بازرگانی کشورهای مسلمان برگزار می‌شود.

وی به تحلیل و چرایی کاهش تجارت به کشورهای عضو پرداخت و افزود: در این رابطه باید کمیته‌های خصوصی مباحثرا بررسی کنند که علت نتیجه نرسیدن اهداف چیست همچنین گزارش یکسال‌سازی مقررات میان کشورهای عضو اعلام شود.

رئیس اتاق بازرگانی پاکستان با تاکید بر اینکه اعضا به دنبال اقتصاد پایدار هستند نیازمندیم مواد تجارت میان کشورهای عضو برقرار شود تا بتوان تعامل بیشتر داشت و همچنین زیرساختهای راه‌آهن فراهم شده تا کشورها به یکدیگر متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه اکو یک اتحاد اقتصادی است، یادآور شد: مسوولیت بیش از ۹۰ درصد رشد اقتصادی با بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی اکو مسوول بخش خصوصی اکو است.

وی ادامه داد: حدود ۳٫۵ میلیارد نفر یعنی ۵۰ درصد جمعیت جهان در منطقه نزدیک و همسایه اکو قرار دارند که ۱۵ درصد ذخایر نفت و نیز ۲۴ درصد ذخایر نفت و گاز را اعضاء در اختیار داشته اما نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

به گفته عبدالرئوف عالم، ایران، قزاقستان و ترکمنستان صادر کننده گاز و نیز پاکستان و ترکیه وارد کننده آن هستند بنابراین کشورهای عضو ظرفیت‌های فراوانی داشته که از جمله آن تولید برق است. همچنین ترکمنستان و قزاقستان تولیدکننده محصولات کشاورزی هستند، اکو می‌تواند صادرکننده محصولات کشاورزی باشد. معتقدیم تکمیل صدور روادید می‌تواند زمینه افزایش تعاملات و نیز گشایش ال‌سی‌های بیشتر را فراهم کند.

وی یادآور شد: نمی‌توانیم خود را از سند چشم‌انداز آینده جدا بدانیم بلکه باید مدلی برای توسعه اکو ارائه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی پاکستان با اعتقاد به اینکه مدل رشد اقتصاد موفق باید ارائه شود، تصریح کرد: در این زمینه توسط منشور سازمان اکو پیش خواهیم رفت تا اطمینان بیابیم که رشد و تجارت منجر به رشد و تولید ناخالص اعضا خواهد شد و این موضوع در کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه