English

کسادی محض در بازار مصالح ساختمانی + جدول قیمت

رکود بازار مسکن در چند سال اخیر سبب شده تا بازار مصالح و تجهیزات ساختمانی نیز بی تاثیر از آن نباشد و در سه سال گذشته افزایش چندانی در نرخ هایشان نداشته باشند حتی در برخی موارد نیز نرخ آن ها کاهش پیدا کرده است.

کسادی محض در بازار مصالح ساختمانی + جدول قیمت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مصالح ساختمانی یکی از اصلی ترین عوامل در قیمت گذاری املاک است. عوامل زیادی در قیمت مصالح ساختمانی اثر گذار است، عواملی چون محل فروش، میزان خرید، کیفیت، محل ساخت، نوع جزئیات و ... . به عنوان مثال قیمت نوعی سرامیک در قلعه حسن خان متری ۱۴٫۰۰۰تومان است اما همان سرامیک در خیابان فردوسی ۱۷٫۰۰۰ تومان است در فرحزاد ۱۸٫۰۰۰ تومان یا در مورد سینک ظرفشویی یک سینک ایرانی با مشخصاتی خاص ۷۲۰٫۰۰۰ تومان است و نوع کاملا مشابه ترکیه ای آن ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان است. در جدول زیر قیمتی برخی مصالح و وسایلی که در ساختمان از آن استفاده می شود آمده است.

نوع مصالح حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
گچ(کیسه ۴۰کیلوگرم) ۲٫۵۰۰ ۴٫۰۰۰
سیمان(کیسه ۵۰کیلوگرمی) ۶٫۵۰۰ ۸٫۰۰۰
بلوک سفالی ۲۵۰ ۵۰۰
کاشی دیواری(متر مربع) ۹٫۰۰۰ ۲۰٫۰۰۰
کاشی کف(متر مربع) ۱۲٫۰۰۰ ۲۵٫۰۰۰
سرامیک کف(متر مربع) ۱۰٫۰۰۰ ۳۰٫۰۰۰
کابل برق(متری) ۴۰۰ ۸۰۰

تفاوت قیمت در برخی مصالح همچون سرامیک و کاشی، دلایل مختلفی دارد. طرح، شکل، رنگ، لبه دار بودن یا نبودن، سایز، کیفیت و … می تواند قیمت یک سرامیک و کاشی را تا حدود زیادی تغییر دهد. یکی از فروشندگان مصالح ساختمانی در قلعه حسن خان در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، گفت: قیمت سرامیک و کاشی در حال حاضر کاهش پیدا کرده و نسبت به دو سال گذشته هر متر مربع در حدود ۳٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰ تومان افت قیمت داشته است اما محصولاتی چون گچ، ماسه، سیمان و تجهیزاتی چون سینک و سایر مصالح و تجهیزات ساختمانی رشد قیمت داشته است. در جدول زیر قیمت تعدادی از تجهیزات مورد استفاده در ساختمان آمده است.

نوع تجهیزات حداقل قیمت(تومان) حداکثر قیمت(تومان)
سینک آشپزخانه ۲۰۰٫۰۰۰ ۲٫۵۰۰٫۰۰۰
کاسه توالت ۳۵٫۰۰۰ ۱۵۰٫۰۰۰
روشویی ۱۵۰٫۰۰۰ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰
شیرآلات ۱۶۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
کابینت(متر مربع) ۳۵۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه