English

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد خبر داد:

شناسایی ۷۷۵ رقبه برای موقوفات در شهرستان نجف‌آباد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد از شناسایی 775 رقبه برای موقوفات در شهرستان نجف‌آباد خبر داد.

شناسایی 775 رقبه برای موقوفات در شهرستان نجف‌آباد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت ‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدارم گفت: برای 496 موقوفه ثبت شده در این شهرستان، بیش از 775 رقبه یا ملحقاتی که به تدریج به اصل موقوفه اضافه شده‌اند، شناسایی شده که از این تعداد بیش از 620 مورد ملکی و بقیه غیرملکی هستند.

وی ادامه داد: از مجموع این رقبه‌ها بیش از 550 مورد درآمدزا بوده و بقیه فاقد درآمد مشخص هستند همچنین نزدیک به 440 مورد نیز هنوز دایر هستند و 157 مجموعه نیز همانند برخی کاروانسراها غیر قابل استفاده شده اند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین وضعیت 21 رقبه به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد: بیش از 230 مورد از این موقوفات دارای کاربری تجاری، حدود 150 رقبه کشاورزی و 35 مورد نیز به حالت مسکونی هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد اضافه کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که سند تمامی موقوفات به نام اداره اوقاف است، اما در واقع تمامی اسناد مالکیت موقوفات و به نام بانی آن زده شده و ما تنها نگهدارنده این اسناد و مجری تمام و کمال نیات واقفان نیک اندیش هستیم.

حجت ‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدارم گفت: از کل موقوفات شهرستان نجف آباد نزدیک به 439 مورد توسط اوقاف اداره شده و 57 مجموعه نیز دارای متولی خاص بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه