English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد

کلاهبرداری از ۳۴ شهروند اصفهانی با ترفند عضویت در سایت بخت‌گشایی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند عضو کردن افراد در سایت بخت‌گشایی از ۳۴ شهروند اصفهانی کلاهبردای کرده بود خبر داد.

کلاهبرداری از 34 شهروند اصفهانی با ترفند عضویت در سایت بخت‌گشایی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت تعداد 34 نفر از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه باهدف عضویت در سایت بخت‌گشایی یا پرداخت مبالغی بابت کمک به نیازمندان کل موجودی حساب آن‌ها برداشت‌شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان با پرداخت مبلغ 20 هزار ریال به‌عنوان حق عضویت در سایت بخت‌گشایی یا پرداخت مبالغی به‌عنوان کمک به نیازمندان در دام صفحه جعلی پرداخت(فیشینگ) گرفتار شده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پرونده 34 شاکی دارد، تاکنون مبلغ 700 میلیون ریال از شهروندان به‌صورت غیر برداشت‌شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای اصفهان با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

سایت بخت گشایی

سرهنگ مرتضوی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کنند؛ در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد برای مجرم ارسال میشود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان همچنین از مردم خواست هنگام پرداخت اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند و تنها راه تشخیص درگاه جعلی از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن جهت ارسال اطلاعات است استفاده می‌کنند که در نوار آدرس HTTPS است در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه