English

مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان خبر داد:

اجرای ۲۶ پروژه کنترل آلاینده های زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان ۲۶ پروژه مهم در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب ، پساب و پسماند اجرا کرده و ۵ پروژه نیز در دست اقدام دارد .

اجرای ۲۶ پروژه کنترل آلاینده های زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت : این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال انجام شده و دستاوردهای زیست محیطی چشم گیری برای این شرکت به همراه داشته است .

مختاری برخی از این پروژه ها را شامل: پروژه نوسازی  باتری های کک سازی، پروژه نصب الکتروفیلتر آسپیراسیون کوره بلند شماره یک به ظرفیت ۷۵۰ هزار متر مکعب، احداث مشعل سوزاننده گازهای اضافی کوره بلند ۳، اصلاح مکنده غبار کارگاه میکسر فولادسازی، پروژه بازسازی و بهسازی الکتروفیلترهای شماره ۲ و ۱ پلی زیوس ناحیه آهک، پروژه نصب بگ فیلترهای مختلف در فولادسازی، نصب و راه اندازی ESP۲ بخش آگلومراسیون به ظرفیت ۸۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد.

مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان در ادامه با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی ذوب آهن به صورت مداوم در حال اجراست، به پروژه های مهم در دست اقدام نیز اشاره کرد و گفت: اکثر این پروژه ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در مراحل نهایی قرار دارند

مختاری اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام ذوب آهن اصفهان در زمینه مدیریت مصارف آب و پساب را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: برخی از مهمترین پروژه های مذکور که منجر به کاهش مصرف آب در ذوب آهن علی رغم افزایش تولید طی سالهای گذشته شده است بدین شرح می باشند : پروژه آبزدایی از لجن کنورتورهای ناحیه فولادسازی، دریافت پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان زرین شهر، پروژه تصفیه و جداسازی آب از سرباره کوره بلند، تصفیه پساب های صنعتی شرکت و ... که در مجموع ۱۷ پروژه می باشد و ۴ پروژه نیز در دست اقدام است .

وی اظهار داشت : تعداد ۸ پروژه در حوزه مدیریت انرژی ذوب آهن اصفهان صورت گرفته و ۳ پروژه مهم دیگر در دست اقدام می باشد که با بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی، نقش مهی در حفاظت از محیطی زیست ایفا می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی