English

رئیس دانشگاه قم:

دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد

عضو خبرگان رهبری گفت: دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد و باید از چنین ظرفیت‌هایی به نفع تولید و اشتغال حمایت کرد.

دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرگزاری موج قم، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: امسال را نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی کشور با نام جهش تولید ، نامگذاری کردند و این شعاری مناسب در مسیر رشد و شکوفایی است و باید آن را به بهترین نحو تحقق بخشیم.

رئیس دانشگاه قم افزود: باید بسترها و ظرفیت‌های لازم در جهت تحقق جهش تولید فراهم شود و دولت و بخش خصوصی به جایگاه و رسالت خود در این عرصه واقف باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد و باید از چنین ظرفیت‌هایی به نفع تولید و اشتغال حمایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: همچنین ایجاد پیوند میان علم و صنعت، بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور را تامین می‌کند و دستاوردهای اقتصادی فراوانی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان علمی و صنعتی باید در تعامل با یکدیگر، مشکلات فعلی را رفع کنند و با علم و فناوری در جهت تولید قدم بردارند تا بتوانیم صنایع مهم و کاربردی را احیا کرده و آن را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه قم گفت: اگر چه در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم و با انبوهی از مشکلات و دغدغه‌ها مواجه هستیم، اما با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای نخبه و توانمند و متخصص می‌توان بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را از میان برد.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بالنده در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند براساس نیازهای داخلی، نقش مهمی در جهش تولید ایفاء کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از گام‌های مهم در تحقق جهش تولید، کاهش هزینه‌های فعالیت‌های تولیدی است که در این باره یافته‌های علمی و پژوهشی در صنعت، موجب کاهش این هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه داشت تا در بازار داخلی و خارجی، جایگاه خوبی در عرضه تولیدات به دست بیاوریم.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: ما به شتاب علمی و پژوهشی نیاز داریم تا با پیشرفت‌های چشمگیر در این عرصه، بتوانیم در جهش تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت عظیمی از جوانان نخبه و توانمند و تواناست و این ظرفیت مهمی را نباید دست کم گرفت، بلکه باید استعداد و توان علمی و فنی این جوانان را باور کرد و با استفاده از این ظرفیت‌ها در جریان تولید به بهره وری خوبی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی از طرح‌های علمی و پژوهشی و رفع موانع تولید و کنار رفتن قوانین سخت‌گیرانه تولید و تعامل میان بخش‌های حاکمیتی و بخش خصوصی و نهادها و مراکز علمی می‌تواند جهش تولید را امکان پذیر کند و ما را به رشد، تعالی و پیشرفت و توسعه برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی