English

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری جاسک مطرح کرد؛

برخی کشورهای دون پایه منطقه دائم به دنبال ایجاد اختلاف هستند

وی با بیان اینکه طرح منطقه آزاد جاسک در مجلس تصویب شده است خاطرنشان کرد: موافق گسترش گمرکات و مبادلات مرزی هستیم اما باید چهارچوب های ماما باید توجه کرد که شروط و چارچوب‌های معینی برای ان تدوین شود.

برخی کشورهای دون پایه منطقه دائم به دنبال ایجاد اختلاف هستند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «علی لاریجانی» صبح امروز در شورای اداری جاسک و شهرستان‌های شرق استان هرمزگان هدف از سفرهای استانی را شنیدن مشکلات مردم دانست و افزود: با پیگیری های مجدانه نمایندگان مردم در مجلس تمام این مشکلات مرتفع می شود.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، گفت: حضور نیروی دریایی ارتش جهش و توسعه ی این منطقه را رقم خواهد زد و نباید به آینده ی روشن مکران ناامید شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مگا پروژه های ملی که در منطقه مکران در حال اجرایی شدن هستند، خاطرنشان ساخت: اجرای طرح های عظیم ملی همچون ساخت بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور یکی از نشانه های خوب است.

لاریجانی با اشاره به مذاکراتی که با برخی از کشورها جهت جذب سرمایه گذار خارجی داشته، افزود: نگرانی هایی در خصوص بیمارستان جاسک وجود دارد و نماینده شهرستان نیز بارها آن را ابراز داشته است که موضوع را  حتماً با وزیر بهداشت در میان خواهم گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت آرامش روحی مردم، اظهار داشت:  بازسازی مدارس تخریبی و توسعه ی زیر ساخت های حمل و نقل نیز از برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.

لاریجانی در ادامه  از بخش‌های نظامی  خواست تا با فعالان گردشگری و میراث فرهنگی همکاری لازم را داسته باشند تا اگر یکی از جاذبه های گردشگری در منطقه نظامی قرارگرفته، برای توریست‌ها قابل‌ دسترسی شود.

وی با بیان اینکه طرح منطقه آزاد جاسک در مجلس تصویب شده است خاطرنشان کرد: موافق گسترش گمرکات و مبادلات مرزی هستیم اما باید چهارچوب های ماما باید توجه کرد که شروط و چارچوب‌های معینی برای ان تدوین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترقی مکران آینده ایران را تغییر می‌دهد، گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام منطقه مکران را موردتوجه و توسعه کشور قرار داده و این یک موضوع و آینده‌نگری برای رشد و ترقی ایران محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد بومی می‌بایست از ظرفیت‌های بومی استفاده کنند، تصریح کرد: این به شرطی است که اصول اقتصادی باید در نظر گرفته شود تا منطقه و کشور در کنار رشد متوازن مردم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود در شورای اداری شهرستان‌های شرق استان هرمزگان و سواحل مکران بیان کرد: استقرار دبیرخانه ستاد توسعه مکران  از نکاتی بود که همه نمایندگان متفق القول به آن اشاره داشتند، اما باید توجه کرد که برخی  پیگیری‌ها نیاز به حضور در مرکز و پایتخت دارد.

لاریجانی با مثبت ارزیابی کردن ایجاد دبیرخانه‌ای در جاسک افزود: باید پذیرفت که مرکز استقرار اصلی باید در پایتخت باشد، چرا که پیشبرد این‌گونه پروژه‌ها به‌سادگی رخ نمی‌دهد و  شاید نیاز باشد ساختار دبیرخانه نیز تقویت شود.

این مقام مسئول در خصوص  با اشاره به گلایه به جای نمایندگان از نبود پرواز در فرودگاه علی‌رغم افتتاح آن داشتند، گفت: با توجه به اینکه اغلب شرکت‌های هواپیمایی به شکل خصوصی اداره می‌شوند، منافع اقتصادی آن‌ها باید تأمین شود.

وی ادامه داد: اگر قول استاندار در مورد تأمین هزینه صندلی‌های خالی احتمالی پروازها به خارک پابرجا باشد، مشکل قابل‌حل است و شخصا موضوع را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  نکته‌ی مطروحه توسط دلسوزان، نمایندگان مجلس و نمایندگان مناطق شرقی استان م در خصوص استفاده از  ظرفیت صاحب‌نظران منطقه در امور، گفت: این اشکال وارد است چرا که کمتر از نخبگان منطقه‌ای در کشور استفاده می‌شود و باید به این موضوع توجه شود.

لاریجانی با اشاره به دغدغه ی نماینده مردم شرق هرمزگان در خصوص صادرات میوه، تصریح کرد: هیچ ممانعتی در خصوص صادرات میوه وجود ندارد؛ اما باید نیازهای داخلی نیز توجه نمود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر تقویت اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن  تاکید کرد و گفت: یکی از نکات خوب منطقه زندگی آرام و دوستانه شیعیان در کنار اهل تسنن است این نکته مورد تأکید امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب بود و این وحدت نباید تحت هیچ شرایطی تخریب شود.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای دون پایه منطقه دائم به دنبال پمپاژ سوءتفاهم و ایجاد اختلاف هستند که نباید فریب آن‌ها را خورد، چرا که اگر شرایط وفاق بین فِرَق مختلف فراهم باشد، آبادانی و امید در کشور شکل می‌گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: استقرار دولت الکترونیک نیز در این منطقه و در سراسر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با ایجاد زیرساخت‌های این بخش، دیگر فاصله مرکز استان با شهرستان‌های مختلف موجب سرگردانی و رفت‌وآمدهای متعدد مردم نمی‌شود و در جلسات سران قوا نیز به این نکته تأکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه