English

سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس؛

هدفمندسازی پژوهشی راهکار حل مشکلات و کلید توسعه استان است

سرپرست استانداری فارس گفت: هدفمندسازی پژوهشی بر اساس نیازهای دستگاه های اجرایی مختلف و انجام پژوهش های هدفمند در جهت حل چالش های استانی و ملی از جمله حل چالش آب باید به عنوان یک اولویت مهم استان مدنظر قرار گیرد.

هدفمندسازی پژوهشی راهکار حل مشکلات و کلید توسعه استان است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر  استان فارس، تصریح کرد: هدفمندسازی پژوهشی بر اساس نیازهای دستگاه های اجرایی مختلف و انجام پژوهش های هدفمند در جهت حل چالش های استانی و ملی از جمله حل چالش آب باید به عنوان یک اولویت مهم استان مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به کسب مقام برتر استان در جشنواره پژوهش و فناوری برای سومین سال پیاپی، این موفقیت را حاصل تلاش جمعی دانشگاهیان، اساتید برجسته و مدیران دستگاه هایی که  مباحث مربوط به پژوهش و فناوری را پیگیری کرده اند دانست و افزود: انتظار دارم این تلاش های توام با پویایی و بالندگی در همین فضای همکاری و همدلی تداوم یافته و جایگاه برتر استان فارس در حوزه پژوهش و فناوری حفظ شود.

وی بیان کرد: بدون شک این جایگاه برتر پژوهشی و فناوری شایسته استان فارس با قدمت تاریخی و ظرفیت های بی شمار در حوزه‌های مختلف به ویژه ظرفیت نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل توسعه است.

رحمانی با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهشگران و دانش پژوهان در دین اسلام، عنوان کرد:  قرآن کریم در مورد این افراد می فرماید "یرفع الله الذین آمنوا مکم و الذین اوتوا العلم درجات": خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند بالا می برد و به کسانی که بهره ای از علم دارند درجات بزرگی می بخشد.

 وی با بیان اینکه نام گذاری هفته ای به عنوان هفته پژوهش و فناوری امید به کشف حقیقت را بر اساس روندی نظام مند و علمی در دل ها روشن می کند، عنوان کرد: پژوهش در مسائل مختلف لازمه توسعه و پیشرفت پایدار و همه جانبه کشور است و مدیران باید بتوانند از دستاوردهای پژوهشی  در جهت  حل مشکلات بهره بگیرند.

رحمانی  ادامه داد: هفته پژوهش می تواند به خوبی تفکر پژوهشی و فناورانه را در افکار اقشار مختلف علمی کشور احیا کند تا به سبب آن، موجبات پیشرفت و آبادانی کشور فراهم شود.

سرپرست استانداری فارس با اشاره گزارش های آماری، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد زیادی پایان نامه و رساله در دوره تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان دانشگاههای کشور و استان فارس به اتمام می رسد اما  میزان کاربردی و عملی بودن  این پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری حائز اهمیت است.

مهندس یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان فارس

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس با تاکید بر اهمیت نتایج عملی_پژوهشی و اثر گذاری این نتایج در رفع مشکلات، اظهار کرد: باید ببینیم چه تعداد  از پژوهش ها و پایان نامه ها در حوزه علوم انسانی، آموزش و پرورش، بهبود شرایط اجتماعی، حل آسیب های اجتماعی،  حقوق شهروندی، حوزه فنی-مهندسی و سایر حوزه ها اثر گذار بوده است.

رحمانی،  هدفمند سازی پژوهشی  در دانشگاه ها را امری مربوط  به  اعضای  هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانست و افزود:   هدفمندسازی پژوهشی بر اساس نیازهای دستگاه های مختلف و انجام پژوهش های هدفمند در جهت حل چالش های استانی و ملی از جمله حل چالش آب باید بعنوان یک اولویت مهم استان مدنظر قرار گیرد.

سرپرست استانداری فارس تاکید کرد: بی شک اگر عامل کاربردی بودن را به پایان نامه ها، رساله ها و پژوهش های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی  در حوزه های مختلف علم اضافه کنیم می توانیم از خاک خوردگی آنها در قفسه ها جلوگیری کنیم و آنها را مورد استفاده قرار دهیم تا شرایط توسعه و پیشرفت در جامعه را بهبود بخشند.

وی با تاکید بر اینکه متکی بودن به اقتصاد نفتی تنها راه حل مسیر واقعی توسعه کشور نیست، خاطرنشان کرد: مفهوم ناب اقتصاد مقاومتی و  اقتصاد دانش بنیان  که از راهکارهای مقام معظم رهبری در کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است باید  در پژوهش ها  نمود بیشتری پیدا کند تا با تقویت اقتصاد غیر نفتی مسیر توسعه کشور به خوبی طی شود.

رحمانی با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در زمینه تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان به بیان گوشه ای از پیشرفت های استان فارس در این حوزه پرداخت و افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۵۶ هسته دانش بنیان در استان فارس وجود داشت که این عدد امروز به بیش از ۸۰۰ هسته دانش بنیان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تنها یک شرکت دانش بنیان در فارس فعال بود، گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در سال ۹۴ به ۳۶ شرکت رسیده و در حال حاضر نیز بیش از ۱۶۰ شرکت در فارس فعال هستند که البته بیش از این تعداد نیز منتظر گرفتن تایید از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شروع فعالیت هستند.

سرپرست استانداری فارس بیان کرد: در ابتدای دولت ۷ مرکز رشد در استان وجود داشت اما امروز شاهد فعالیت ۳۰ مرکز رشد در سطح استان فارس هستیم.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس همچنین از ۱۵ برابر شدن محصولات تجاری سازی شده  شرکت های دانش بنیان در استان فارس طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و عنوان کرد: این فعالیت ها و تلاش ها باید تا رسیدن به شاخص های بین المللی در حوزه پژوهش و فناوری ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد جواد

    درود بر جناب مهندس رحمانی عالی بود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی