English

نماینده مردم رشت در مجلس:

کاهش اتکا به فروش نفت توفیق اجباری بودجه ۹۸

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تحریم ها و کاهش فروش نفت مجبور به تدوین بودجه با اتکای کمتری به نفت شده ایم ولی این یک توفیق اجباری است چرا که آرزوی دیرینه مسئولان کشور طی سال های طولانی بوده است که به نفت تکیه کمتری داشته باشیم.

کاهش اتکا به فروش نفت توفیق اجباری بودجه 98

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدصادق حسنی عصر امروز در جمع خبرنگاران بااشاره به نقاط قوت بودجه 98 اظهار کرد: تفاوت بودجه ۹۸ با بودجه سال های گذشته در کاهش اتکا به فروش نفت است. درست است که به دلیل تحریم ها و کاهش فروش نفت مجبور به تدوین بودجه با اتکای کمتری به نفت شده ایم ولی این یک توفیق اجباری است چرا که آرزوی دیرینه مسئولان کشور طی سال های طولانی بوده است که به نفت تکیه کمتری داشته باشیم.

کاهش وابستگی به نفت باید زودتر اتفاق می افتاد

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: تکیه به نفت مدیران و تولیدکنندگان داخلی را تنبل کرده است و این کاهش اتکا به فروش نفت در بودجه ۹۸ می تواند تولیدمان را تقویت کند. اگر این کاهش وابستگی به نفت زودتر از این اتفاق می افتاد شرایط بهتری داشتیم و آمریکا و کشورهای غربی دیگر نمی توانستند به این سادگی ما را تحریم کنند و تحت فشار قرار دهند.

حسنی جوریانی در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۸ اعداد و ارقام واقعی تر دیده شده اند و این کاهش وابستگی به نفت باعث شده است روی تامین بودجه از راههای دیگری متمرکز شوند. به دلیل تحریم های اخیر توجه دولت به تولید و حمایت از کشاورزان معطوف شده است تا بتوانیم بیشتر روی پای خودمان بایستیم و از وابستگی به فروش نفت فاصله بگیریم.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بااشاره به اهمیت بودجه ملی و ترجیح آن به بودجه محلی و منطقه ای گفت: معتقدم بودجه کشور باید ملی باشد و به دلیل بودجه منطقه ای سال ها ضرر داده ایم و آسیب های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است.

او افزود: اخیرا هم باز در مجلس روی بودجه منطقه ای مباحث و چالش هایی مطرح است که باید با توجه به شرایط اخیر و کاهش چشمگیر فروش نفت به بودجه ملی توجه ویژه داشته باشیم.

این نماینده دوره دهم مجلس ادامه داد: در بودجه یک طرف درآمدها را داریم و در طرف دیگر هزینه ها را. بنابراین باید به همان نسبت کاهش درآمد نفتی، هزینه ها را هم کاهش دهیم .پس نباید برای بودجه بیشتر منطقه ای به دولت فشار بیاوریم.

حسنی با تاکید بر کاهش فروش نفت در وضعیت تحریمی و به همان نسبت کاهش درآمد کشور برای تدوین بودجه سال ۹۸، کار سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه کل کشور را کاری سخت توصیف کرد و افزود: در این شرایط نابسامان اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه تلاش زیادی انجام داده که توانسته بودجه سال ۹۸ را به موقع آماده کند. ما نمایندگان مجلس هم باید با صحبت و بررسی بودجه ۹۸ مشکلات و کاستی ها را در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس برطرف کنیم.

حسنی

بیرون آوردن مردم به کف خیابان ها به دلیل فشار اقتصادی از اهداف دشمنان است

نماینده مردم رشت در خانه ملت با تاکید بر اینکه در شرایط سخت تحریم ها و فشارهای خارجی به دولت ما نمایندگان مجلس باید همراهی بیشتری با دولت داشته باشیم، تصریح کرد: در این شرایط فشارهای خارجی بر دولت، باید ما نمایندگان مجلس حواسمان جمع باشد و از دولت حمایت کنیم چرا که هدف دشمنان از تحریم همه جانبه اقتصادی، این است که به مردم فشار بیاورند و باایجاد نارضایتی آنها را به کف خیابان ها بیاورد.

هدف دشمن دولت نیست بلکه نظام و حاکمیت است

حسنی تاکید کرد: هدف دشمن دولت نیست بلکه نظام و حاکمیت است و باید با اتحاد و انسجام از دولت حمایت کنیم. این عاقلانه نیست که ما هم دولت را تضعیف کنیم. البته منظور از حمایت از دولت این نیست که هرچه دولت گفت تایید کنیم و انتقادی به عملکرد آن نداشته باشیم، بلکه باید ما نمایندگان بعد نظارتی خود را تقویت کنیم ولی از انتقادهای مغرضانه و تخریبی بپرهیزیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم اظهار کرد: باید همه قوا وحدت داشته باشیم چرا که تحریم های بین المللی شوخی بردار نیست و تنها با اتحاد و انسجام داخلی است که می توانیم این بحران را هم پشت سر بگذاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه