English

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دبیرستان دوره دوم پسرانه سما واحد رشت

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دبیران و دانش آموزان دبیرستان دوره دوم پسرانه سما واحد رشت گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دبیرستان دوره دوم پسرانه سما واحد رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، همزمان  با چهارمین روز گرامی داشت هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دبیران و دانش آموزان دبیرستان دوره دوم پسرانه سما واحد رشت گشایش یافت.

در این نمایشگاه آخرین آثار پژوهشی در حوزه ثبت اختراع، تالیف کتاب، ساخت ربات، و وسایل کارگاهی و آزمایشگاه در غرفه های مختلف با حضور محمد نیک پسند معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم باوفا رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما و جمعی از کارشناسان، کارکنان و دبیران سما افتتاح شد.

آرین موسوی و آرین قربانی با تالیف کتاب «چرا کتاب غمگین است» در این نمایشگاه حضور داشتند که با حضور محمد نیک پسند معاون سما واحد رشت از این کتاب رونمایی شد.

ناصح رضا زاده دانش آموز دبیرستان دوره دوم سما در غرفه ربات ها در باره ربات های آتش نشان، حل ماز، تعقیب خط و میکروموس توضیحاتی ارائه داد.

رضا زاده با بیان اینکه امروزه دنیا به  ربات به عنوان یک صنعت نگاه می کند گفت: کشف و پرورش استعداد و شرکت در مسابقات استانی و کشوری از اهداف گروه ربات دبیرستان دوره دوم پسران سما واحد رشت است.

نمایشگاه پژوهشی دبیرستان دورهم پسران سما رشت2

امیر بهنام خوش نیت دبیر دبیرستان دوره دوم پسران سما واحد رشت  با همراهی دانش آموز شایان رحیمی در غرفه تشریح مغز با استفاده از جدیدترین فیلم های آموزشی  و اسلاید شو به تشریح مغز گوساله پرداختند و حاضران از نزدیک با علم تشریح آشنا شدند.

اختراع "پشتی طبی هوشمند"

محمد پیام رنجبر از دانش آموزان نخبه این مدرسه بود که با اختراع "پشتی طبی هوشمند" در این نمایشگاه حضور داشت.

رنجبر در توضیح عملکرد این پشتی گفت: این پشتی از بروز بیماری های مربوط به ستون فقرات و قوز جلوگیری می کند.

وی افزود: این پشتی قابلیت استفاده در مکان های مختلف از جمله ماشین، میز کار و کتابخانه و... را دارد.

دانش آموز نخبه دبیرستان دوره دوم پسرانه سما واحد رشت ادامه داد: این پشتی طوری طراحی شده شده است که در همه ی صندلی ها قابل استفاده است.

نمایشگاه پژوهشی دبیرستان دورهم پسران سما رشت3

مقام دوم نمایشگاه بین المللی اختراعات روسیه

سید نظام عزیزی رابط پژوهشی دبیرستان دوره دوم پسران سما با 4 اختراع ثبت شده، 3 اختراع در حال ثبت، 1 اختراع در حال ثبت در کشور امریکا، حضوری پر رنگ در این نمایشگاه داشت.

مقام دوم نمایشگاه بین المللی اختراعات روسیه در سال 2009، مقام سوم نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی 2009، مقام سوم نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو سوئیس در سال 2016 و چند مقام کشوری از دانشگاه های مختلف ایران از جمله افتخارات این همکار سمایی است.

غرفه آزمایشگاه شیمی با همراهی دانش آموزان عابدی و منصوری، غرفه اختر فیزیک با مسئولیت دوراندیش، تشکیل دومینو با آرم سما از دیگر غرفه های این نمایشگاه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی