English

آیت الله فلاحتی در دانشگاه گیلان:

شکسته شدن دو بال سوسیالیسم و کاپیتالیسم نشان دهنده وحدت حوزه و دانشگاه است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو بال سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب را درهم شکست و این امر تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را نشان می دهد.

شکسته شدن دو بال سوسیالیسم و کاپیتالیسم نشان دهنده وحدت حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با تبریک این روز و تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد میان حوزه و دانشگاه مطرح شد و این امر در حقیقت یکی از شاخه های تمدن سازی از نگاه امام(ره) بود.

وی به سرنگونی حکومت طاغوت توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) یکی از مسیرهایی که برای بسترسازی تمدن سازی اسلامی طی کردند در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه بود.

حوزه و دانشگاه پس پیروزی انقلاب اسلامی بسیار به همدیگر نزدیک شدند

امام جمعه رشت با بیان اینکه حوزه و دانشگاه پس پیروزی انقلاب اسلامی بسیار به همدیگر نزدیک شدند، تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه در عرصه دین و دانش تلاش می کنند و همدیگر را به خوبی شناختند.

آیت الله فلاحتی یادآور شد: در نظام اسلامی توانستیم تفکر مقابله گرایی بین حوزه و دانشگاه را بزداییم و اکنون این اندیشه به بعضی از کشورهای دیگر سرایت کرده است.

وی با اشاره به درک متقابل حوزه و دانشگاه از همدیگر، بیان کرد: اکنون برای همه مبرهن شده جمهوری اسلامی در زمینه مذکور به موفقیت هایی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بیان تفکر و آرمان های مختلف در کنار همدیگر را موثر دانست و خاطرنشان کرد: امروز دانشگاهیان و حوزویان از اندیشه همدیگر آگاهی دارند و این هنر انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دو بال سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب را درهم شکسته و این امر تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را نشان می دهد.

وی، اتحاد دو بال حوزه و دانشگاه را سبب پیشتازی در جامعه بشری عنوان کرد و گفت: جامعه ای می تواند به افق های روشن دست یابد که پژوهشگر باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود ظرفیت های کوه، جنگل، دریا و … در گیلان، بیان کرد: حوزه و دانشگاه در کنار متولیان می توانند در عرصه های مختلف رهاورد خوبی برای استان داشته باشند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه در سایه قرآن و اسلام جامعه را به پویایی می رساند.

وحدت حوزه و دانشگاه با منطق گفت و گو محقق می شود

رئیس دانشگاه گیلان نیز در مراسم مذکور شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه تداوم داشته باشد باید زمینه گفت و گوهای بیشتر بین حوزویان و دانشگاهیان فراهم شود.

احمد رضی، منطق گفت و گو در مراکز علمی را پیش برنده عنوان کرد و افزود: منطق گفت و گو باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد ضمن اینکه کرسی های آزاد اندیشی و کارگاه ها در ترویج فرهنگ گفت و گو بین حوزویان و دانشگاهیان تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: پس از چهار دهه گفت و گو در مورد وحدت حوزه و دانشگاه، اکنون گفت و گوها باید در مورد موضوع ها و مسائل روز جامعه بر مبنای آموزه های دینی و دستاوردهای علمی باشد و بتواند راهکارهای علمی بومی ارائه کند.

در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه ثمره انقلاب اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان نیز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه دشمنان به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه بودند و شهادت مفتح فتح بابی در وحدت این دو نهاد شده است.

حجت الاسلام هادی بصیری به وجود تفکر ایمان دینی در دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه از ثمره های انقلاب اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه