English

معاون املاک و حقوقی راه وشهرسازی استان اصفهان اعلام کرد:

تثبیت مالکیت دولت در بیش از ۱۱۰۰ هکتار اراضی در حریم شهرهای استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی راه وشهرسازی استان اصفهان ازتثبیت مالکیت دولت در بیش از 1100 هکتار اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

تثبیت مالکیت دولت در بیش از 1100 هکتار اراضی در حریم شهرهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حسین سالاری مقدم گفت: این حوزه با توجه به وظایف ویژه، در چند بخش از جمله املاک، حقوقی، شناسایی اراضی دولتی در حریم و محدوده قانونی شهرها و تهیه نقشه های مربوط به این اراضی، واگذاری زمین در قالب عقود مختلف ،تفاهم ها و دستورالعمل های ابلاغی فعالیت می نماید.

وی افزود: آمار کلی عملکرد فوق شامل تهیه 211 مورد صورتمجالس تفکیکی اراضی و 48 مورد صورت مجالس تفکیکی آپارتمانها در شهرستانها و 106 مورد در شهر اصفهان، اخذ بیش از 1200 مورد سند تک برگی اراضی دولتی و تحصیل اراضی و تثبیت مالکیت دولت در بیش از 1100 هکتار اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان در سال جاری بوده است.     

سالاری مقدم  بیان داشت: حفظ و حراست از اراضی دولتی یکی از مهمترین وظایف این حوزه می باشد.

وی با توجه به اراضی دولتی در اختیار این اداره کل بیان داشت:  حفظ و حراست از اراضی دولتی یکی از مهمترین وظایف این حوزه می باشد و بدین منظور یگان حفاظت از اراضی تشکیل گردیده و در سراسر استان به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند. همچنین کارشناسان حقوقی در مرکز و شهرستانهای استان با تنظیم شکایت، لایحه، دادخواست و ... از طریق مراجع قضائی و انتظامی، پیگیر رفع تصرف از اراضی و احقاق حقوق دولت می باشند.

سالاری مقدم افزود: یکی دیگر از فعالیت های مهم این بخش، واگذاری اراضی مورد نیاز شهرها جهت احداث مدرسه ،حوزه، دانشگاه، مسکن، مغازه، مسجد ،کارگاهی،رفاهی و تفریحی، گورستان و ... است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این در بخش دیگری که نیازمند خدمات رسانی روزانه بصورت سریع و کمتر از یک روز کاری می باشد پاسخ استعلام مراجع قانونی در خصوص سابقه مالکیت و استفاده افراد از تسهیلات دولتی تحت عنوان فرم "ج" است که در خصوص پرونده های عادی و فاقد مشکل بصورت روزانه و فوری انجام می گردد و پاسخگویی به استعلامات متعدد و متنوع مراجع قانونی شامل مراجع قضائی ،ادارات ثبت اسناد و املاک، مراجع انتظامی، دستگاههای اداری و نهادهای دولتی و غیر دولتی در خصوص اراضی دولتی و بهنگام ،تثبیت و صدور سند مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی نیز از دیگر فعالیت های مهم و حساس این حوزه است.

معاون املاک و حقوقی راه وشهرسازی استان اصفهان در پایان با ارائه آمار در این رابطه بیان داشت: آمار کلی عملکرد فوق شامل تهیه 211 مورد صورتمجالس تفکیکی اراضی و 48 مورد صورتمجالس تفکیکی آپارتمانها در شهرستانها و 106 مورد در شهر اصفهان، اخذ بیش از 1200 مورد سند تک برگی اراضی دولتی و تحصیل اراضی و تثبیت مالکیت دولت در بیش از 1100 هکتار اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان در سال جاری بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی