English

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد؛

تاسیس ۲۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور/تکمیل دیواره سنگ نوردی سایت سردار جنگل رشت

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: تاکنون حدود 200 باشگاه کوهنوردی در کشور با هدف پاسخگویی به جامعه ورزش کوهنوردی، کاهش حوادث کوهنوردی و حفظ محیط زیست کوهستان تاسیس شده‌اند.

تاسیس 200 باشگاه  کوهنوردی در کشور/تکمیل دیواره سنگ نوردی سایت سردار جنگل رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا زارعی امروز در مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: هیات کوهنوردی استان گیلان آگاه و با مطالعه است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ضمن قدردانی از کوهنوردان گیلانی که با صعودهای برون مرزی خود سبب اعتلای نام ایران شدند، افزود: کوهنوردی رشته‌ ورزشی شاخص در زمینه همگانی و قهرمانی است و طی 71 سالی که از عمر این رشته ورزشی می‌گذرد، همواره به عنوان ورزشی اخلاق مدار مطرح بوده است.

رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی 12 الی 15 زیرشاخه دارد

زارعی با بیان اینکه رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی 12 الی 15 زیرشاخه دارد، گفت: بالغ بر 1500 مربی فعال در سطح کشور در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی فعالیت می‌کنند.

باشگاه‌های کوهنوردی رکن اساسی این رشته ورزشی هستند

وی با بیان اینکه باشگاه‌های کوهنوردی رکن اساسی این رشته ورزشی هستند، خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر همزمان با ابلاغ فعالیت گروه‌ها به صورت باشگاه، تاکنون حدود 200 باشگاه در کشور با هدف پاسخگویی به جامعه ورزش کوهنوردی، کاهش حوادث کوهنوردی و حفظ محیط زیست کوهستان تاسیس شده‌اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: در حال حاضر 63 هزار و 800 بیمه شده رسمی در کشور داریم و 35 هزار نفر هم عضو پرتال فدراسیون هستند که از خدمات آموزشی بهره مند می‌شوند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی1

زارعی تصریح کرد: سال گذشته 23 هزار و 500 مدرک آموزشی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در کشور صادر شد که از نظر کیفی برترین فدراسیون ورزشی بودیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده تا زیرساخت‌های آموزشی را فعال کنیم، گفت: چارت‌های فدراسیون منطبق باابلاغیه‌های فدراسیون جهانی است و تمام دستورالعمل‌های جهانی جز به جز در حال اجرا هستند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، استعدادیابی و استعدادپروری را لازمه ورزش حرفه‌ای دانست و اضافه کرد: با تکیه بر این اصل طی پنج سال گذشته 13 مسابقه صعودهای ورزشی را برای نونهالان برگزار کردیم. حتی در المپیاد استعدادهای ورزش کشور که اخیرا برگزار شد، 420 نونهال ما در رشته صعودهای ورزشی شرکت کردند.

زارعی بیان کرد: استانهای شمالی با جغرافیایی که دارند، از شرایط خوبی برای میزبانی از مسابقات صعودهای ورزشی برخوردار هستند.

تکمیل دیواره سنگ نوردی سایت سردار جنگل رشت

وی در خصوص تکمیل دیواره سنگ نوردی سایت سردار جنگل رشت، گفت: تا پایان سالجاری تکمیل سه دیواره را در دست اجرا داریم که در بهار سال آینده اولویت با گیلان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه