English

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

افتتاح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در دهه مبارک فجر امسال

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود از افتتاح این سد در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در دهه مبارک فجر امسال

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کاظم لطفی در خصوص مشخصات فنی سد لاستیکی گالشکلام اظهار کرد: این سد با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی برروی رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود با حجم مخزن1/1 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه 4/8 میلیون متر مکعب در حال ساخت می باشد و باعث بهبود سطح زیر کشت 2500 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه خواهد شد.

لطفی مهمترین دلایل ضرورت اجرای طرح سد لاستیکی گالشکلام را توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری، ذخیره‌ سازی و تنظیم جریان، ایجاد حوضچه مکش مناسب و پمپاژ آب، تغذیه آب زیرزمینی، کاهش فرسایش در رودخانه و تثبیت بستر و سازه های موجود،  پرورش آبزیان، ساماندهی رودخانه و  جلوگیری از برگشت آب شور عنوان نمود.

سد پهلوان بست لنگرود

بزودی بزرگترین سد لاستیکی استان گیلان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل این شرکت در بازدید از روند اجرای سد لاستیکی پهلوان بست در خصوص مشخصات این طرح افزود: سد لاستیکی پهلوان بست با پیشرفت بیش از 97 درصد و حجم ذخیره آب 450 هزار متر مکعب و حجم تنظیم آب سالیانه 1/7 میلیون متر مکعب و طول لاستیک 69 متر و ارتفاع 3 متر  به عنوان بزرگترین سد لاستیکی در استان گیلان محسوب می شود.

لطفی در خصوص ضرورت اجرای این طرح بیان داشت: توسعه اراضی کشاورزی، ایجاد حوضچه مکش مناسب و انحراف آب، تغذیه آب زیرزمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، افزایش سطح تراز آب و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ ،ذخیره سازی و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه، بهره برداری تفریحی و توریستی،  پرورش آبزیان و کمک به تأمین آب شرب چاههای شهرستان لنگرود از مهمترین اهداف این طرح می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعتبار این پروژه را حدود 20 میلیارد تومان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه