English

رئیس پلیس فتای هرمزگان:

پلیس در مورد سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی هشدار داد

رئیس پلیس فتای هرمزگان گفت: عده‌ای از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس دست دوم اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.

پلیس در مورد سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ علی اصغر افتخاری با اشاره به وجود تعدادی پرونده کلاهبرداری مالی در سایت ها و اپلیکیشن های واسطه گر اینترنتی، گفت: در همین باره متاسفانه تعدادی پرونده با مضمون کلاهبرداری در پلیس فتا مفتوح است که در تمام آن ها مشتری بدون توجه به اهمیت موضوع و هشدارهای پلیس فتا، چشم و گوش بسته به فروشنده اعتماد و مبالغی را به حساب وی واریز کرده و بدون دریافت کالا یا خدماتی مورد کلاهبرداری واقع شده است، لذا در تمام این موارد باید پس از انتخاب کالا یا خدمات برای انجام معامله، شخصا دو طرف معامله حضور یابند و نسبت به اصالت کالای پیشنهادی نیز دقت کنند تا اقدام به خرید مال غیر نکرده باشند و مورد پیگرد قانونی قرار نگیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش فعالیت های اینترنتی، شهروندان باید هنگام دریافت و ارائه خدمات اینترنتی دقت لازم را لحاظ کنند تا قربانی برخی اهداف شوم کلاهبرداران نشوند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: عده‌ای از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس دست دوم  اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ افتخاری افزود: این افراد با هدف تهیج و ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را که اکثراً خودرو و لوازم منزل هستند را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگو تلفن خود نیستند.

رئیس پلیس فتای هرمزگان همچنین به افراد سودجویی که قصد فریب اذهان عمومی از طریق اینترنت را دارند، هشدار داد:  پلیس فتا با هوشیاری و رصد شبانه روزی درصدد برقراری آرامش و امنیت روانی کاربران فضای سایبری است و با متخلفان و مجرمان مطابق قانون جرایم رایانه ای بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی مناسب خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه