English

یک فعال اقتصادی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری؛

کوته نظرى یک فرد مانع از ورود کالاى ما به مناطق آزاد شد/اجازه ندادند ارز نیمایى دریافت کنیم

هفتمین جلسه‌ی شورای اداری استان هرمزگان در سال جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و فعالان اقتصادی هرمزگان برگزار شد.

کوته نظرى یک فرد مانع از ورود کالاى ما به مناطق آزاد شد/اجازه ندادند ارز نیمایى دریافت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در جلسه‌ی شورای اداری استان هرمزگان «محسن ذاکری» فعال اقتصادی و مدیر مالی شرکت عطرآوران الیزه‌ی کیش ضمن برشمردن موانع پیش روی تولید خطاب به «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به نوسانات قیمت ارز در چندماهه اخیر در کشور گفت: قیمت ارز ظرف یک هفته 4 برابر شد و اعتباری را که در مدت سیزده سال جمع کرده بودیم به‌یک‌باره از دست دادیم.

هیچ صرافی به ما ارز نفروخت

وی گفت: حاضر بودیم پول ارز را به قیمت آزاد بپردازیم اما هیچ صرافی به ما ارز نفروخت، به ما اجازه ندادید که در مناطق آزاد در سامانه‌ی نیما عضو شویم و ارز نیمایی دریافت کنیم.

نماینده‌ی شرکت عطرآوران الیزه کیش بابیان اینکه صرافی به من اعلام می‌کند که چک را باید در وجه حامل بنویسم و به شرطی که در هیچ دفتری این موضوع ثبت نشود به ما ارز می‌فروشد، گفت: ما برای بستن قرارداد با یک شرکت خارجی نیاز به ارز داشتیم اما متأسفانه نتوانستیم آن را تأمین کنیم.

نوسانات ارزی بدهی های ما را سه برابر کرد

این فعال اقتصادی با اشاره به اعتبار این شرکت در میان شرکت‌های معتبر بین‌المللی ادامه داد: جناب آقای جهانگیری لطفاً ما را درک کنید تمام بدهی ارزی شرکت ما به دلیل این نوسانات ارزی سه برابر شده است و در حال حاضر تا پول را پرداخت نکنیم به ما جنسی داده نمی‌شود یعنی دیگر از آن اعتباری که به‌وسیله‌ی آن به‌راحتی می‌شد تحریم‌ها را دور زد خبری نیست.

ذاکری با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم تولیدات اردیبهشت خود را از مناطق آزاد خارج کنیم، گفت: این موضوع بسیار دردآور است که کالای ما در حدود پنج ماه است که وارد مناطق آزاد نشده است و تنها دلیل آن نیز کوته‌نظری یک فرد است.

حقوق پرسنل بایستی سه یا چهار برابر شود

مدیر مالی شرکت عطرآوران الیزه‌ی کیش در ادامه با اشاره به اینکه تولید این شرکت پنج ماه تعطیل است، افزود: باوجود تمام این مشکلات باید باافتخار اعلام کنم که حقوق پرسنل، بن خواربار و تمام مزایای پرسنل شرکت را پرداخت کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه تولید اولویت اول ماست معاون اول رئیس‌جمهوری را خطاب قرارداد و گفت: قیمت لبنیات در ماه‌های اخیر سه یا چهار برابر شده است پس پرسنل من نیز باید افزایش حقوقی در حد سه یا چهار برابر داشته باشند.

نماینده شرکت عطرآوران الیزه‌ی کیش خطاب به جهانگیری ادامه داد: آیا برای حقوق سال 98 رشد 400 درصد را در نظر گرفته‌اید یا مثل سال‌های پیش برای حق مسکن رقم خنده‌دار 40 هزار تومان را در نظر گرفته‌اید؟

ذاکری افزود: اگر من عطر تولیدشده توسط شرکت را با دلار 12 هزارتومانی تنظیم کنم کالای ما از سبد خرید خانوارهای ایرانی حذف می‌شود چراکه اولویت با خرید مایحتاج اولیه است.

وی گفت: لطف کنید و به شرکت‌های تولیدی ارز را با نرخ دولتی پرداخت کنید. خواهش من از همه‌ی کسانی که قانون را تصویب می‌کنند این است که از هر استان یک فعال اقتصادی را دعوت کنید و بعد نرخ ارز را تعیین کنید.

شورای اداری

از دیدن شریعتمداری عصبانی هستم

ذاکری همچنین درواکنشی غیرمنتظره به حضور شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه، گفت: از دیدن شریعتمداری در این جمع بسیار عصبانی هستم (البته از دست شخصیت حقوقی ایشان) چراکه به درست یا غلط تمام مشکلات ارزی ما به نام ایشان ختم می‌شود تا جایی که شرایط به‌جایی رسید که بدهی ارزی ما سه برابر شد و جز ارز آزاد که با مشکلات فراوان به دست می‌آوریم، دستمان برای اداره شرکت به هیچ جا بند نیست.

وی با اشاره به کارگران بشاگردی این شرکت گفت: اگر این شرکت تعطیل شود نزدیک به هزار نفر بیکار خواهند شد و به سمت شهرشان بازخواهند گشت.

به جای دلالان با تولیدکنندگان دیدار کنید

این فعال اقتصادی در ادامه یادآور شد: آقای جهانگیری اگر این شرکت تعطیل شود چیزی در حدود سه هزار و دویست نفر نیز در تهران بیکار خواهند شد پس خواهش دارم که با نگاه ویژه‌ای به تولید نگاه کنید و وقتی‌که به جزیره‌ی کیش سفر می‌کنید به ازای دیدار با دلالان با تولید کنندگان دیدار داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه