English

معاون اول رئیس‌جمهور:

میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است

معاون اول رئیس جمهور از فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران قرار گرفت.

میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های دومین روز از سفر به استان هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی، از بخش های مختلف آن از جمله فاز 3 طرح توسعه پایانه کانتینری بندر بازدید کرد و با توضیحات "محمد راستاد" معاون مدیرعامل سازمان بنارد و دریانوردی و مسئولین بندر شهید رجایی، از ظرفیت واردات، صادرات و روند خدمات رسانی در این بندر مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه بندر شهید رجایی گفت: براساس برنامه های پیش بینی شده این بندر قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد تا این کشتی ها بتوانند در بندر شهید رجایی عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهند.

جهانگیری افزود: علی رغم همه محدودیت های اعمال شده در تجارت خارجی کشور، تا الان میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب بوده و نسبت به سال های قبل کاهش قابل توجهی نداشته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: جلسه ای با مدیران و مسئولین گمرک برگزار خواهیم کرد تا ماندگاری کالا در گمرک هر چه بیشتر کاهش پیدا کند و با همکاری گمرکات و سازمان های ذیربط، کالاها هر چه سریعتر ترخیص شوند و در دسترس مردم قرار گیرند.

جهانگیری با اشاره به اهمیت استان های مرزی در واردات و صادرات کشور افزود: استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است که حیات اقتصادی کشور به این استان وابسته است و انتظار داریم که دستگاه های ملی و استانی شرایط را به گونه ای مهیا کنند که فعالان اقتصادی بتوانند با شرایط بهتری نسبت به صادرات و واردات کالا اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تأکید بر این که هیچ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد، تصریح کرد: کالاهای اساسی به میزان لازم در کشور در حال ترخیص و تخلیه هستند و حتی برای سال 98 نیز سفارش توسط بخش خصوصی به ثبت رسیده و منابع مورد نیاز آن نیز پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه