English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

ارسال ۱۰۱ اثر در بخش تکنوازی و گروه نوازی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال 101 اثر در بخش تکنوازی و گروه نوازی از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره موسیقی کُردی خبر داد و گفت: این جشنواره 26 تا 28 دی در سنندج برگزار خواهد شد.

 ارسال 101 اثر در بخش تکنوازی و گروه نوازی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ جلال قلعه شاخانی از  ارسال 101 اثر در بخش تکنوازی و گروه نوازی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره موسیقی کردی خبرداد.

وی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در بخش های مسابقه و جانبی برگزار می شود، اظهارداشت: بخش مسابقه شامل آواز و نوازندگی و جانبی هم شامل گروه نوازی است.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه بخش آواز و نوازندگی شامل آوازهای موسیقی کُردی، سازهای بادی، سازهای زهی و سازهای کوبه ای است، افزود: این بخش در رده های سنی 14 تا 17 سال، 18 تا 22 سال و 23 تا 28 سال برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بخش آوازهای موسیقی کُردی، اجرای مقام، بیت، لاوک، حیران، سیاوچمانه، آوازهای خانواده گورانی و یا دیگر آوازهای رایج در سنت موسیقایی منطقه شرکت کننده را در بر می گیرد.

قلعه شاخانی از ارسال 81 اثر در بخش آواز و نوازندگی و 20 اثر هم در بخش گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و یادآور شد: آثار رسیده شامل سازهای دیوان، تنبور، دوتار، تنبک، سُرنا، نرمه نای، دوزله، دهل، دایره و آواز است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و همراهی مجموعه جوان و کارآفرین کوباک برگزار می شود، اضافه کرد: همکاری بخش خصوصی در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به ایجاد نشاط، طراوت و تازگی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بعد از بررسی و داوری آثار در بخش بازبینی، آثار منتخب برای بخش پایانی و مسابقه ای این جشنواره معرفی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه