English

عمارت نخستین شهردار رشت به عنوان موزه مشروطه/ تصویب اساسنامه ایجاد خانه موزه مشروطه

از سوی شورای اسلامی شهر رشت مصوب گردید تا عمارت نخستین شهردار رشت، میرزا خلیل رفیع به عنوان موزه مشروطه تغییر کاربری دهد.

عمارت نخستین شهردار رشت به عنوان موزه مشروطه/ تصویب اساسنامه ایجاد خانه موزه مشروطه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر رشت با اشاره به تصویب اساسنامه ایجاد خانه موزه مشروطه تصویب اظهار کرد: طی جلسات کارشناسی شده، نحوه اداره خانه مشروطه و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی سمن های مرتبط و فرهیختگان بررسی گردید.

عاقل منش گفت: پیش نویس اولیه ای اساسنامه و ترکیب هیات امنا تهیه شده و طی یک لایحه با امضا شهردار به شورای شهر رسیده است.

وی ضمن بیان ترکیب هیات امنا، هیات مدیره و شرح وظایف هر کدام گفت: فعالیت پس از پایان بازه زمانی معین، گزارش می شود و در هر دوره ضمن ارائه بیلان کاری و گزارش عملکرد، فعالیت موزه مشروطه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: اگر پس از تشکیل موزه مشروطه نیاز به اصلاحاتی بود، مجدد قابل بررسی است. در گام نخست، باید تلاش کنیم هرچه زودتر آماده سازی و تجهیز موزه مشروطه انجام گردد.

عاقل منش با تاکید بر مالکیت موزه توسط شهرداری، تصریح کرد: عمارت در قالب موزه مشروطه وابسته به شهرداری است و در چارچوب قوانین شهرداری اداره خواهد شد و برای آن بازه زمانی ۴ ساله درنظر گرفته شده تا عملکرد آن در پایان فعالیت هر شورا، گزارش شود و در ۴ سال بعد اگر نیاز به بازنگری باشد، بررسی مجدد صورت می گیرد.

وی ضمن شرح وظایف هیات امنا و هیات مدیره گفت: مدیر موزه از پرسنل شهرداری انتخاب می گردد. اعضای شورا با اصلاحات کوچکی نظیر کاهش دوره فعالیت به دو سال، اساسنامه پیشنهادی را تصویب کردند.

گفتنی است در بهمن ماه سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر رشت مصوب گردید تا عمارت نخستین شهردار رشت، میرزا خلیل رفیع به عنوان موزه مشروطه تغییر کاربری دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه