English

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با تولیت حرم شاهچراغ (ع):

بناهای واجد ارزش بازآفرینی، در غیر این صورت بازسازی می شوند

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با تولیت حرم شاهچراغ (ع) گفت: نگاه ما این است که بناهای واجد ارزش بازآفرینی شود و مکان های فرسوده، بازسازی شوند.

بناهای واجد ارزش بازآفرینی، در غیر این صورت بازسازی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در دیدار با تولیت حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه نگاه ما این است که بناهای واجد ارزش بازآفرینی شود، بیان کرد: در مقابل هم مکانی که فرسوده است نوسازی و در آن از معماری ایرانی اسلامی استفاده شود که این امر به ویژه در شیراز اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بافت فرسوده واجد بناهای ارزشمند، بازآفرینی شود، گفت: جایی که ارزشمند است باید بازسازی و مرمت شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در بافت‌های فرسوده به استانداران ابلاغ شده است تصریح کرد: احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و توسعه این حرم مطهر باید متناسب با شأن فرهنگی شیراز انجام شود تا شاهد بافت ناهمگون نباشیم.

اسلامی تأکید کرد: برای رونق بازآفرینی این کار به مقامات استانی واگذار شده است چراکه قدرت اجرایی و نفوذ مقامات استانی بیشتر از شرکت بازآفرینی بود.آنچه در ستاد استانی تصویب می شود مورد حمایت ما است. می‌خواهیم بافت به گونه‌ای احیا شود که با کیفیت و در شأن حرم نیز باشد.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان احمد بن موسی(ع) نیز در این جلسه با اشاره به وجود یک جریان پیوسته میان راه و شهرسازی و این آستان، از همراهی و همکاری نماینده ولی‌فقیه در فارس که ابتدای تصدی بر این مسئولیت نسبت به امامزادگان به ویژه احمد بن موسی دلسوزانه عمل کرده است، تشکر کرد.

دیدار وزیر راه با تولیت آستان شاه چراغ

وی افزود: همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشته‌اند، خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته‌اند، اگرچه برخی مقاطع به دلیل مشکلات و ضعف در مدیریت آنچنان که باید کاری انجام نشده است.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: از زمان حضور اسلامی در وازتخانه راه و شهرسازی شاهد اقدامات خیر و تحولات در این وزارتخانه حساس بوده‌ایم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز در این جلسه با تاکید بر عرضه نگاه کارشناسانه نسبت به مشکلات مجموعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: حرکت برای توسعه و بازآفرینی آستان مقدس از سفر مقام معظم رهبری آغاز و با اشراف آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) حرکت رو به رشدی انجام شده است.

وی اظهار کرد: اگرچه بعضی از کارها در ید قدرت مدیران ارشد استان نیست اما تلاش‌های خوبی در شیراز برای بازسازی و احیای بافت فرسوده انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه