English

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس:

حضور مصدومان شیمایی ایران سایه سنگینی بر کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی انداخته است

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس گفت: حضور مصدومان شیمایی ایران سایه سنگینی بر کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی انداخته است.

حضور مصدومان شیمایی ایران سایه سنگینی بر کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی انداخته است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمدرضا حاجی پور مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس در نشست خبری با عنوان حضور جانبازان در سازمان جهانی opcw در لاهه هلند و بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در مجامع جهانی اظهار داشت: انجمن دفاع از حقوق شیمیایی استان فارس در این کنفرانس به قرائت بیانیه پرداخت که مورد تشویق حضار قرار گرفت که پس از قرائت بیانیه نمایندگان ایران، سفیر آمریکا به شدت ناراحت شد و اعلام کرد حضور مصدومان شیمایی ایران سایه سنگینی بر این کنفرانس انداخته است.

وی با تاکید بر اینکه جانبازان شرکت کننده ایران  در این نشست همچنین تحریم‌های دارویی را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند گفت: در حاشیه کنفرانس نمایشگاه‌هایی از اسناد بمباران‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و یکی از جانبازان  که در آن زمان نیز برای درمان به کشور هلند نیز اعزام شده بود در این نشست حضور یافته و به تشریح عوارض سلاح‌های شیمیایی پرداخت.

به گفته حاجی پور، چهارنفر از اعضای انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی 12 سال است که در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی حضور دارند و دارای کرسی هستند و امسال نیز در بیست و سومین کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی که از 28 آبان تا 10 آذر 97 در لاهه کشور هلند برگزار شد حضور یافتند.

وی با یادآوری اینکه این سازمان، 196 کشور عضو دارد افزود: در جلسه این سازمان، لیست 150 قلم داروی مورد نیاز جانبازان کشور نیز  اعلام شد.

نشست خبری حضور جانبازان در سازمان جهانی opcw در لاهه هلند

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با بیان اینکه این انجمن در بخش دارویی، درمان، پزشکی، پژوهش، حقوقی و امور بین‌الملل فعال بوده و هدف آنان نیز خدمت به جانبازان است، با اشاره به وضعیت تامین داروی جانبازان شیمیایی در استان فارس تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های بسیار مناسبی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان دارند باز هم شاهد کاهش داروی جانبازان شیمایی هستیم و یکی از عوامل آن نیز به تحریم‌ها بر می‌گردد.

به گفته حاجی پور،  استان فارس دارای پنج‌هزار و 500 جانباز شیمیایی است که از این نظر رتبه چهارم کشور را به لحاظ تعداد جانباز شیمیایی برخوردار است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی