English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان:

نصب پل موقت در قلعه رودخان فومن/ وجود ۱۶ هزار دستگاه پل در حوزه استحفاظی راهداری گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نشست مشترک مسئولین دو شهرستان فومن و صومعه سرا گفت: برای جبران خسارات ناشی از سیل در شهرستان فومن پل موقت در قلعه رودخان نصب شد.

نصب پل موقت در قلعه رودخان فومن/ وجود ۱۶ هزار دستگاه پل در حوزه استحفاظی راهداری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد رضا نازک کار با اشاره به درگیر شدن ۱۲ شهرستان در زمان وقوع سیل، افزود: این اداره کل آماده پرداختن به مشکلات ناشی از سیل بوده است و با بهره گیری از تمام ظرفیت های خود، برای رفع مشکلات اقدام کرده است، هرچند در این میان، محدودیت منابع و گستردگی حوادث گاهی به کندی عملیات اجرایی منجر شده است.

وی در پاسخ به نکات مطرح شده توسط فرماندار فومن در خصوص جبران خسارات ناشی از سیل، افزود: اقدامات متعددی برای جبران خسارات در شهرستان فومن انجام شده که نصب پل موقت در قلعه رودخان از این جمله است و پل کلفت با اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان نیز هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و پیگیری ساخت دائمی آن همچنان ادامه دارد.

 نازک کار با اشاره به انجام مرحله مطالعه برای پل های دیگر شهرستان از جمله سیدآباد و پیشده اعلام کرد که به زودی پیمانکاران این پروژه ها معرفی خواهند شد.

نزدیک بودن زمان پایان پروژه روشنایی مسیر ورودی فومن

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان پایان پروژه روشنایی مسیر ورودی فومن که کمبود نقدینگی از دلایل تاخیر آن بود، بر تعهدات این اداره کل برای تسریع در اتمام این پروژه تأکید کرد و از تکمیل آن در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان

مدیرکل راهداری استان در رابطه با ایجاد رمپ دسترسی دانشگاه آزاد به اتوبان افزود: پس از هماهنگی های آتی و تغییرات در نقشه فعلی، امکان احداث رمپ پس از اعمال تغییرات مورد نظر اداره کل راهداری ممکن خواهد بود.

تغییر وضعیت رودخانه ها و افزایش عمق رودخانه ها پس از وقوع هر سیل

وی با اشاره به تغییر وضعیت رودخانه ها و افزایش عمق رودخانه ها پس از وقوع هر سیل، برداشت بی رویه از شن و ماسه رودخانه ها را یکی از عوامل وقوع سیل در اثر بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها عنوان کرد.

۱۶ هزار دستگاه پل در استان در حوزه استحفاظی راهداری استان

نازک کار با اعلام این که در حال حاضر ۱۶ هزار دستگاه پل در استان در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد، به گستردگی تعهدات و فعالیت این اداره کل اشاره کرد.

وی پیشنهاد داد: حمل سنگ های وزنی، با مساعدت دستگاه های دیگر در تهیه و تأمین خودرو برای جابجایی آنان، سریع تر انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اعلام کرد که تزئین حاشیه راه میان دو شهرستان فومن و ماسوله تحت عنوان مبلمان حاشیه راه قابل تأمین اعتبار خواهد بود و فرصت های بدیعی برای توسعه این مسیر فراهم خواهد کرد، اما مشروط به حل و فصل بحث اولویت دار زهکش و دفع آب های سطحی خواهد بود.

وی همچنین درخصوص نامگذاری مسیر تولم شهر به فومن نیز اعلام کرد که این مسأله با طرح در مراجع مافوق قابل اجراء خواهد بود.

نازک کار در پایان در پاسخ به مطالبه ایمن سازی پل های آبنما افزود: این گونه پل ها به طور ماهوی برای عبور آب طراحی شده و تنها راه حل این است که به جای آنان پل های جدیدی احداث شود که مستلزم انجام مطالعات فنی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه