English

استاندار کرمانشاه:

اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش مؤثری در کاهش آمار قاچاق کالا خواهد داشت

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش مؤثری در کاهش آمار قاچاق کالا خواهد داشت.

اجرای طرح توسعه شرق و غرب نقش مؤثری در کاهش آمار قاچاق کالا خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای توسعه شرق و غرب اظهار داشت: این شورا به‌عنوان اهرم کارشناسی دولت در راستای کاهش و رفع قاچاق، محرومیت‌ها، توسعه و امنیت همه‌جانبه و پایدار، و تقویت وحدت ملی در استان‌های مرزی که مستعد شیوع قاچاق هستند، فعالیت خواهد کرد.

وی بیان داشت: ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس مردم از لایه‌های مرکزی استان به‌سوی شهرهای مرزی ما به‌ویژه استفاده از ظرفیت‌های آبی و خاکی استان برای توسعه کشاورزی از اهداف مدنظر ما برای این طرح است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این طرح، لازم است که در حوزه داخلی شبکه‌های زیربنایی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأسیسات رفاهی و در حوزه ارتباط با کشورهای هم‌جوار، پیوندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: اجرای به‌موقع و کارشناسی شده طرح شرق و غرب می‌تواند به ارتقای سهم پایانه‌های مرزی استان در بازرگانی داخلی و خارجی، ترانزیت کالا و توسعه گمرکات استان شود.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای طرح توسعه شرق و غرب، می‌تواند در کاهش فعالیت‌های غیررسمی اقتصادی و پایین آمدن آمار قاچاق کالا و مواد مخدر نقشی مؤثر داشته باشد و عملکرد گمرکات استان را در توسعه ملی و منطقه‌ای بهبود ببخشد.

مقام عالی استان گفت: طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در شرق و غرب کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه شورای توسعه کشور، امتیازات، تسهیلات و مشوق‌های متعدد و قابل‌توجهی را برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران در نقاط مصوب این شورا و ازجمله استان کرمانشاه در پی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه افزود: شورای توسعه‌ی شرق و غرب از مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز غفلت ننموده است و در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مصوب این شورا دستورالعمل تشکیل کمیته‌های فرهنگی- اجتماعی استان‌های مرزی به ریاست استانداران مدنظر است.

وی گفت: خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم و مقابله با رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی از طریق تقویت و حمایت از رسانه‌های همسو از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی-اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.

گفتنی است تشکیلات «شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور» با پوشش استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال 86 و به‌منظور کاهش قاچاق به تصویب رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه