English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه:

خلا مهارت آفرینی در کرمانشاه به‌شدت احساس می‌شود/ آموزش ۱۵۰۰ رشته مهارتی در دانشگاه انجام می‌شود

یاور محمدی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه پیام نور کرمانشاه گفت: به‌منظور توسعه آموزش‌های مهارتی از ظرفیت دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس استفاده می‌شود.

خلا مهارت آفرینی در کرمانشاه به‌شدت احساس می‌شود/ آموزش 1500 رشته مهارتی در دانشگاه انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه با تأکید بر لزوم توجه بر مهارت آفرینی استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان مطابق با استانداردها، ابراز داشت: در حال حاضر برای آموزش‌های مهارتی حدود پنج هزار رشته تعریف‌شده که تعدادی از این رشته‌ها را به علت نداشتن بستر و امکانات لازم اجرایی نشده است.

وی حضور کاربردی ادارات مختلف استان را در مسیر حرکتی مهارت‌آموزی امری الزامی دانست و اضافه کرد: وجود ظرفیت دستگاه‌هایی همچون صنعت و معدن، میراث فرهنگی، فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و به‌ویژه دانشگاه‌ها می‌تواند عملی مهم در پیشبرد رشته‌های مهارتی در سطح استان به شمار رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه هزینه اشتغال در بخش‌های کشاورزی، خدمات و گردشگری بسیار پایین و پراشتغال عنوان کرد و گفت: حل مشکل بیکاری کرمانشاه درگرو حرکت به سمت این‌گونه مهارت‌های کاربردی است.

یاوری اظهار داشت: متأسفانه اکثر خانواده‌ها به علم‌آموزی فرزندانشان توجه می‌کنند، به این منظور اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در بحث آموزش مهارت‌ها در مدارس با اجرای طرح "ایران مهارت" و  در دانشگاه‌ها با راه‌اندازی "مراکز شایستگی حرفه‌ای دانشجویان" در توسعه مسیر مهارتی ورود کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه