English

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد:

لزوم ایمن سازی بازارهای تاریخی شیراز با همکاری نهادهای متولی

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به غیرایمن بودن بازارهای تاریخی در شیراز و نبود امکان امدادرسانی مناسب در صورت وقوع حادثه و انجام فعالیت‌های مقابله‌ای با بحران‌های مختلف در این مجموعه باید ایمن سازی بازارها خصوصا بازار وکیل در کمترین زمان ممکن با همکاری نهادهای متولی انجام گیرد.

لزوم ایمن سازی بازارهای تاریخی شیراز با همکاری نهادهای متولی

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمدرضا محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در جلسه کارگروه بررسی وضعیت بناهای فرسوده و در معرض خطر و جلوگیری از وقوع حوادث که با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات بازار وکیل برگزار شد، گفت: برای حفظ بازار های تاریخی شیراز  و همچنین تضمین سلامت شهروندان و گردشگران و بازاریان و ایمن سازی این بناهای قدمت دار به همکاری و عزم تمام اداره‌ها و سازمان‌ها و البته همکاری هیئت امنا و کسبه بازار نیازمند هستیم.

وی با بیان این مطلب که وضعیت سیم کشی های برق در بازار وکیل ناایمن است ادامه داد: وضعیت سیم کشی در بازارها از جمله مواردی است که خطر آتش سوزی را محتمل کرده است که بسیاری از این سیم کشی ها خود سرانه کشیده شده است که با کوچکترین حادثه ای، فاجعه انسانی بزرگی را پدید می آورد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز در جهت برطرف نمودن مشکلات و همچنین رفع زشتی زدایی در بازار وکیل شمالی اقدام به احداث کانال تاسیسات در کف بازار نموده است که دستگاه های خدمات رسان می توانند تاسیسات مربوطه را به این کانال انتقال دهند.

محمدحسن پور گفت: از دیگر نازیبایی های که در بازار وکیل مشاهده می شود ایجاد سد معبر و تصرف معابر توسط کسبه بازار است که رفت و آمد شهروندان و گردشگران را مختل کرده است که با هماهنگی های لازم با شورای بازار اخطارهای لازم به افراد متخلف داده خواهد شد و در صورت تکرار برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه بسیاری از مغازه ها در بازار وکیل توسط مالکان جداسازی شده است، افزود: با توجه به قدمت تاریخی حجره های بازار وکیل تعدادی از مالکان اقدام به جداسازی مغازه های خود کرده اند که توسط شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شناسایی و پرونده های آنان به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است که پس از رای کمیسیون شهرداری نسبت به اجرای رای اقدام خواهد نمود.

کشاورز معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: طی بازدید میدانی که از بازارهای تاریخی شیراز انجام گرفت متاسفانه وضعیت ایمنی بازارها مناسب نیست و با کوچکترین حادثه در این بازارها حادثه ای جبران ناپذیر رخ خواهد داد.

کشاورز با بیان این مطلب که در بعضی مسائل باید به صورت جدی برخورد قانونی انجام گیرد، ادامه داد: مساله ایمنی بازار های تاریخی شیراز از مسائل مهمی است که جان شهروندان را به خطر می اندازد و همه ما مسئولین باید وارد عرصه شویم و معضلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان این مطلب که همه دستگاه‌های مرتبط ازجمله برق، آبفا، مخابرات، میراث فرهنگی و شهرداری باید نسبت به رفع موارد مربوطه اقدام نمایند، تصریح کرد: همه اقدامات نهاد ها و سازمانها زمانی موثر خواهد بود که کسبه و بازاریان خود در حفظ و نگهداری آثار مسئول بدانند.

سولماز دهقانی رئیس کمیسیون گردشگری و امور زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان این مطلب که در بررسی موارد مربوط به بازار وکیل مساله مهم و حیاتی مساله جان شهروندان است، افزود: با توجه به اهمیت جان شهروندان و گردشگران و همچنین با توجه به ارزش تاریخی بازار های شیراز باید یک راهکار عملی برای حل این مساله انجام گیرد تا از رقم خوردن فاجعه ای تاریخی و انسانی جلوگیری شود.

دهقانی ادامه داد: دستگاه های ذی ربط نیز باید در ساماندهی و رفع مشکلات بازارها حضور داشته باشند چرا که برای ساماندهی و ایمنی سازی و زیبایی بازار های تاریخی همه دستگاه های خدمات رسان دخیل هستند.

وی با بیان این مطلب که در بازار وکیل خصوصا بازار وکیل شمالی آن تب و تاب گذشته وجود ندارد، افزود: کسبه بازار نیز باید همکاری های لازم در جهت رفع بعضی از نازیبایی ها با دستگاه های خدمات رسان داشته باشند تا بازار وکیل شمالی نیز همانند گذشنه رونق بیشتری داشته باشد.

قاسم مقیمی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه معابر برای رفت و آمد عابران ایجاد شده اند، افزود: متاسفانه بسیاری از کسبه بازار حقوق شهروندان را رعایت نکرده و معبر بازار را اشغال نموده که علاوه بر نازیبایی در مجموعه بازار باعث کندی و ایجاد مشکل برای رفت و آمد شهروندان نیز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه