English

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

تکالیف مهارت محور جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می شود/ مهارت های زندگی جایگزین مشق شب

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در هر استان مناطقی مشخص شده که مدارس آن دارای کلاس‌های با تراکم ۱۶ تا ۲۵ نفر باشند؛ این مدارس تکالیف مهارت محور را جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می‌کنند.

تکالیف مهارت محور جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می شود/ مهارت های زندگی جایگزین مشق شب

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضوان حکیم زاده با حضور در مراسم تجلیل از برترین های معاونت ابتدایی استان، با اشاره به برخی از اقدامات معاونت ابتدایی گفت: بخشنامه ممنوعیت ورود مؤسسات آموزشی  به مدارس ابتدائی و اجتناب از تدریس کتابهای غیر درسی نقش تأثیر گذاری در کاهش چندگانگی های آموزشی و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری دارد.

لغو آزمون های ورودی برای انواع مدارس

 وی با اشاره به لغو آزمون های ورودی برای انواع مدارس خاطرنشان کرد: حذف آزمون های استرس زا کار بسیار ارزشمندی بود  که در راستای عدالت آموزشی و افزایش فرصت های یادگیری انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره تغییر تکالیف دانش آموزی یادآور شد: در برخی استان ها به صورت آزمایشی در پایه های اول، دوم و سوم آموزش مهارت های زندگی جایگزین مشق شب شده و در پایه های چهارم، پنجم و ششم دو ساعت از مجموع ساعات آموزشی کسر و به صلاحدید شورای مدرسه و با توجه به شرایط و ظرفیت های هر منطقه به آموزش مهارت های اجتماعی اختصاص می یابد.

حکیم زاده تصریح کرد: یکی از چالش های حوزه ابتدایی محاسبه نرخ نیاز به معلم در دوره ابتدایی است  که حداکثر تراکم در ابتدایی ۲۶نفر است با این وجود،  ۵۹ هزار کلاس  در سطح کشورداریم که تراکم آنها بیش از ۲۶نفر است و ضروری است در محاسبه واقعی نیاز به معلم  شرایط ویژه مناطق محروم در نظر گرفته شود و تنها تراکم ۲۶نفرمحاسبه نشود.

ادامه طرح راهبران آموزشی و تربیتی  در سال تحصیلی جاری

وی با اشاره به ادامه طرح راهبران آموزشی و تربیتی  در سال تحصیلی جاری  گفت: راهبران اموزشی نقش موثری در جذب  و پوشش تحصیلی دانش آموزان داشته اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش   با اشاره به جزئیات طرح تکالیف مهارت محور ، اظهار داشت: در هر استان مناطقی مشخص شده که مدارس آن دارای کلاس‌های با تراکم ۱۶ تا ۲۵ نفر باشند؛ این مدارس طبق بسته‌های پیشنهادی آماده شده، تکالیف مهارت محور را جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می‌کنند.

حکیم زاده با انتقاد از تنوع مدارس در دوره ابتدایی گفت: یکی از موانع  فرآیند درست یادگیری، تنوع بسیار زیاد مدارس است که باعث تفاوت های زیادی در نوع آموزش‌های مدرسه‌ ای است و متأسفانه ما با مدل‌های گوناگون مدرسه‌داری، در فرآیند یاددهی- یادگیری روبرو هستیم.

وی با بی معنی دانستن  رقابت در یادگیری خاطرنشان کرد: در نظام مدرسه‌ای اصل بر این است که معلم، معلم همۀ دانش‌آموزان است و هر دانش‌آموزی می‌تواند همۀ موضوع‌های درسی را یاد بگیرد؛ یادگیری یکی، مانع یادگیری دیگری نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه