English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان:

محیط‌های دانشجویی بهترین مکان برای نقد قدرت ها است

حبیب الله خجسته‌پور در مراسمی که در آستانه روز دانشجو برگزار شد، گفت: استبداد و انحراف حاصل نقد نشدن است و دانشگاه و محیط‌های دانشجویی بهترین مکان برای نقد قدرت‌ها هستند.

محیط‌های دانشجویی بهترین مکان برای نقد قدرت ها است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان که در جمع دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد سخن می‌گفت، افزود: تمامیمدیران باید در مقابل مسوولیت خود مورد سوال قرار گیرند و پاسخ دهند.

حبیب الله خجسته‌پور با بیان اینکه نقد برخی از قوا و نهادها سخت است افزود: می‌توانید دولت را نقد کنید چراکه نه سخت است و نه مشکلاتی به همراه خواهد داشت و در آینده شغلی، امنیتی و گزینشی شما تاثیرگذار نبوده و خللی ایجاد نمی کند.

او، ادامه داد: هر فرد در هر جایگاهی باید به این نقد و پاسخگویی ها افتخار کند، اما همه مسئولان به اندازه مسئولیت خود باید نقد شوند.

خجسته‌پور با تاکید بر نقد دیگران با استفاده از لحن آرام و زیبا تصریح کرد: همانگونه که در تعریف، تمجید، اطاعت و پیروی باید میانه رو باشیم در این مساله نیز باید اعتدال پیشه کرد.

وی گفت: چنانچه افرادی مورد قبول ما بودند نباید سخنان آنها را به نفع خود مصادره کرده و جلوتر از آنان حرکت کنیم.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: نبود اجماع نظر در خصوص مفاهیم اصلی از مشکلات فرهنگی جامعه است چراکه با تغییر دولت ها، برخی مفاهیم نیز جابجا می شوند.

حبیب الله خجسته‌پور ادامه داد: محافل دانشگاهی و علمی محل مناسبی برای اجماع نظر در خصوص مفاهیم اصلی توسعه و پیشرفت هستند که انتظار می رود به دور از جنجال های سیاسی برای این مهم اقدام شود.

وی اضافه کرد: مفاهیم اصلی باید با بهره گیری از دین و علم در محیط دانشگاه، جامعه پذیر شده تا با تغییر دولت ها دچار تحول نشوند.

16 آذر، روز ایستادگی نخبگان در مقابل استبداد بود

حبیب الله خجسته‌پور، گفت: 16 آذر روز استقلال طلبی، آزادی خواهی و ایستادگی نخبگان ملت مقابل استعمار و استبداد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه روز دانشجو (16 آذر) به سال 1332 محصور نمی شود افزود: اتفاقی که آن سال در فضای سیاه بعد از کودتای 28 مرداد رخ داد سرآغاز یک جریان بود که در طول تاریخ مقابل دیدگان نخبگان ملت قرار دارد.

خالقان روز دانشجو، هم کسب علم کردند و هم درس مقاومت آموختند

او بیان کرد: دانشجویان شهید سال 32 معلم ایستادگی در مقابل استعمار بودند که ثابت کردند علاوه بر کسب علم باید درس مقاومت را نیز آموخت.

نباید اختلاف نظرها موجب فراموشی تاریخ شود

وی ادامه داد: نبایست برخی اختلاف نظرها موجب فراموشی تاریخ و بزرگان تاثیرگذار شود بلکه باید از افرادی که در مقابل استعمار ایستادگی کردند به نیکی نام برد و چنانچه نقدی وجود دارد نباید به سایر مواضع آسیب بزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به تحصیل 8 هزار دانشجو در واحد دانشگاه آزاد خرم آباد بیان کرد: بنا بر آمار، دست کم نیمی از دانشجویان در 2 دوره انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 به دولت فعلی رای دادند اما اینکه هیچ فردی از این تعداد طرفدار دولت پشت تریبون قرار نگرفت جای سوال دارد.

حبیب الله خجسته پور، گفت: باید دید چه اتفاقی افتاده که دانشجویان موافق نظر دولت حاضر نمی شوند پشت تریبون قرار گرفته و حتی در حد جمله ای از عقاید خود دفاع کنند.

گفتنی است این مراسم، ظهر امروز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه